کد خبر: 37870 A

کتاب آقای سیاستمدار ۲۰۰ هزار نسخه فروخت/ ماجرای ازدواج دوم و سوم

کتاب آقای سیاستمدار ۲۰۰ هزار نسخه فروخت/ ماجرای ازدواج دوم و سوم

سارکوزی در کتابش درباره سسیلیا همسر دوم خود و کارلا برونی (نوازنده و خوانند) همسر سومش که بخش مهمی از زندگی اوست نوشته است.

ایران آرت: کتاب "احساسات» نوشته نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری اسبق فرانسه تنها در سه هفته نزدیک به ۲۰۰ هزار نسخه فروخت و رکورد تازه‌ای در بازار کتاب به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از لو پوئن، کتاب خاطرات سارکوزی به‌سرعت عنوان پرفروش تابستان فرانسه را از آن خود کرد و با وجود همه انتقاداتی که متوجه آن است یک سر و گردن بالاتر از فروش انواع کتاب در فرانسه ایستاد.

فروش خالص احساسات در کتابفروشی‌های فرانسه تا پایان جمعه گذشته (۱۲ ژوئیه) نزدیک به ۲۰۰ هزار نسخه و رقم دقیق آن ۱۹۴ هزار و ۳۰۱ نسخه اعلام شد.

موسسه بررسی هفتگی فروش کتاب در فرانسه (GfK) که تنها خرید نقدی کتاب را در آمارهای خود لحاظ می کند، اعلام کرد ۳۱ هزار جلد از این کتاب تنها در آخرین هفته ماه ژوئن (۲ تا ۹ تیر) به فروش رفته است. در مجموع ۱۰ روز نخست انتشار این کتاب، ۷۰ هزار نسخه از آن به فروش رسید، به این تعداد باید ۲ هزار و ۸۰۰ نسخه دانلود و ۷ هزار و ۸۴۸ نسخه فروخت شده در کشورهای سوئیس و بلژیک را افزود. تا این لحظه فروش کتاب احساسات نسبت به دو کتاب قبلی سارکوزی با عنوان‌های همه برای فرانسه و فرانسه برای زندگی، هر دو از پرفروش‌های فرانسه، فروش بهتری داشته است.

کتاب درس‌های قدرت فرانسوآ اولاند که پس از پایان ریاست جمهوری او منتشر شد، سال گذشته ۱۳۰ هزار نسخه به فروش رسید. به نظر می‌رسد کتاب سارکوزی تا پایان ماه ژوئیه (۹ مرداد) رکورد تازه ای برجای گذارد.

سارکوزی که در سال ۲۰۰۷ به ریاست جمهوری فرانسه رسیده بود در سال ۲۰۱۲ با شکست در برابر اولاند اعلام کرد از دنیای سیاست فاصله می‌گیرد. اما بسیاری انتشار کتاب همه برای فرانسه را اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری می‌دانستند. وی در این کتاب محورهای اصلی کارزار انتخاباتی خود را شرح می داد؛ کاهش قابل توجه مالیات ها، برجسته سازی موضوع هویت و کاهش مهاجرت از آن جمله بودند.

احساسات؛ کتابی در مورد عشق و قدرت

رسانه‌های فرانسوی لحن کتاب تازه سارکوزی را صمیمانه می‌دانند. او در بخش عمده‌ای از این کتاب به زندگی خصوصی خود می‌پردازد؛ از سِسیلیا همسر دومش که روزی گفت قصد ادامه زندگی با سارکوزی را ندارد و زندگی با همسر سومش "کارلا برونی» نوازنده و خواننده که "بخش مهمی از زندگی» سارکوزی است، می‌نویسد.

رئیس جمهوری اسبق فرانسه کتاب تازه‌اش را در شش ماه با کار سه ساعت در روز نوشته است و به گفته خودش، برنامه از پیش تعیین شده‌ای برای این کتاب ۴۶۷ صفحه‌ای نداشته است. تا کنون ۹ کتاب به قلم این سیاستمدار فرانسوی منتشر شده است.

 

کتاب کارلا برونی کتاب خاطرات سیاستمدار نیکولا سارکوزی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    چه خانم خوشگلی‌ داره خوش به حالش!! البته خانمش اصالتا ایتالیایی هست

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین