کد خبر: 37795 A

9 کتاب پیشنهادی نیویورک‌تایمز برای داغ‌ترین ماه سال

9 کتاب پیشنهادی نیویورک‌تایمز برای داغ‌ترین ماه سال

مجله نیویورک‌تایمز 9 کتاب پیشنهادی خود در ماه جولای را به خوانندگان معرفی کرد.

ایران آرت: بهترین رمان‌های ماه جولای در سرگرم کردن خوانندگان موفقیت زیادی داشتند. داستان جدید کولسون وایتهد، کتابی درباره تاریخ شفاهی جنگ جهانی دوم و داستان‌های جنایی که خواننده را پای کتاب میخکوب می‌کند.

در ادامه با 9 کتاب پیشنهادی مجله نیویورک تایمز برای ماه جولای به نقل از خبرگزاری ایبنا آشنا خواهید شد. 

"زنجیر" نوشته آدرین مک‌کینتی

آغاز این داستان جنایی خیلی ترسناک است: فکر کنید دخترتان ربوده شده است و تنها راه نجاتش دزدیدن بچه دیگری است. اتفاقی که در این کتاب برای ریچل، که دخترش از سرویس مدرسه دزدیده شده است، رخ می‌دهد.

"این احتمال وجود دارد" نوشته ریچارد روسو

سه دوست قدیمی به سفری در یک تاکستان رفته‌اند. لینکلن، تدی، و میکی با هم در کالج آشنا شدند و هر سه عاشق یک زن به نام جکی بودند. دخترک 40 سال پیش در همین تاکستان ناپدید شد و گم شدنش همچنان برای این سه مرد قابل‌درک نیست.

"خانمی در دریاچه" نوشته لورا لیپمان

سال 1960 بالتیمور است و زنی به اسم مدی شوهرش را ترک کرد تا زندگی مستقلی داشته باشد و شغلی در روزنامه پیدا می‌کند. خبر یکی از قتل‌های حل‌نشده ذهن او را مشغول می‌کند. این اولین رمانی نیست که لیپمان تصویری از یک زن با شخصیتی پیچیده به خواننده ارائه می‌کند.

"آخرین شاهد: تاریخچه شفاهی کودکان جنگ جهانی دوم" نوشته اسوتلانا الکسویچ

الکسویچ، مورخ مطرح برای کتاب "صداهایی از چرنوبیل" در دنیا معروف است. "صداهایی از چرنوبیل" مجموعه مصاحبه‌های الکسویچ با بازماندگان حادثه هسته‌ای چرنوبیل است. "آخرین شاهد" مجموعه مصاحبه با شاهدین و سربازان بازمانده از جنگ جهانی دوم است که تأثیرات جنگ بر روی یک نسل را بررسی می‌کند.

"مگی براون و دیگر داستان‌ها" نوشته پیتر اورنر

پیتر اورنر در این کتاب درباره اتفاقات کوچکی که تأثیر خود را در زندگی انسان‌ها نشان می‌دهد نوشته است. مگی براون نام معشوقه راوی داستان است که نوازنده ویلون‌سل بود.

"نیاز" نوشته هلن فیلیپز

زنی به نام مولی به همراه دو فرزندانش در خانه است که صدای دزدی را می‌شنود و با خود می‌اندیشد که آیا واقعا فردی غریبه وارد خانه شده است یا این صدا ساخته ذهن خسته و پراسترس خودش است. "نیاز" سفری پیچیده برای آزمایش همه چیزهایی است که درباره مادر، همسر، و زن بودن می‌دانید.

"پسر پنج سنتی" نوشته کولوسن وایتهد

وایتهد، نویسنده آمریکایی-جامائیکایی برنده جایزه پولیتزر در جدیدترین داستانش به سراغ آمریکای دوره قانون "کرو" می‌رود که از حضور سیاه‌پوستان در مناطق و مکان‌های مختلف جلوگیری می‌کرد. "پسر پنج سنتی" بر اساس داستانی واقعی در فلوریدا روایت می‌شود و چهره زشت آمریکا در دوره نژادپرستی را بار دیگر نمایان می‌کند.

"بمان و بجنگ" نوشته مادلین فیش

در نخستین کتاب بلند نویسنده شخصیتی به نام هلن با دوست پسرش برای زندگی به کوه آپالاشیا می‌رود اما دوستش او را رها می‌کند. هلن از زوجی به نام کارن و لیلی، که حامله است، دعوت می‌کند به خانه او نقل‌مکان کنند. داستان از دیدگاه سه نفر و یک کودک روایت می‌شود. داستانی از یک خانواده خودساخته و تعدی دنیای بی‌رحم به حریم شخصی‌شان.

"سه زن" نوشته لیسا تادئو

تادئو که در طول زندگی‎‌اش برای درک بهتر زنان تلاش کرده است و در این کتاب بر روی دیدگاه‌های بدبینانه‌ای که نسبت به مردان، زنان، و قدرت وجود دارد تحقیق کرده است.

 

 

کتاب نیویورک تایمز نویسنده مشهور هلن فیلیپز آدرین مک کینتی ریچارد روسو لورا لیپمان اسوتلانا الکسویچ لیسا تادئو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین