کد خبر: 37765 A

زمان پخش فصل دوم سریال جنایی "شکارچی ذهن"

زمان پخش فصل دوم سریال جنایی "شکارچی ذهن"

سریال جنایی و تحسین‌شده‌ی نت‌فلیکس نزدیک به دو سال پس از پخش فصل اول منتشر می‌شود.

ایران آرت: شارلیز ترون در ماه می گذشته وعده داده بود که فصل دوم سریال «شکارچی‌ ذهن» (Mindhunter) آگوست آینده پخش می‌شود، اما اکنون «دیوید فینچر» تهیه‌کننده‌ی سریال فاش کرده است که فصل دوم ۱۶ آگوست در دسترس قرار می‌گیرد.

کارگردان «دختری با خالکوبی اژدها» و «باشگاه مشت‌زنی» تاریخ رسمی پخش فصل دوم سریال را در مصاحبه با «الویس میچل» و در پادکست «تریتمنت» اعلام کرد. فینچر همچنین تأیید می‌کند که اپیزودهای جدید، قتل‌های کودکان آتلانتا، «چارلز منسون» و «فرزند سم» را پوشش می‌دهند. فینچر علاوه بر این همکاری «اندرو دامنیک» کارگردان «قتل جسی جیمز» (The Assassination of Jesse James) را هم به تأیید رسانده است.

فینچر می‌گوید: «اندرو دامنیک که فصل اول را دیده بود با من تماس گرفت و گفت دوست دارم در فصل دوم همکاری کنم. او را وارد پروژه کردیم. وقتی خداوند فکری به ذهن‌تان می‌اندازد باید از آن استفاده کنید. او در اولین دیدارمان گفت: «چه چیزی است که دنیای سریال را تا این حد آمریکایی کرده؟ باید یک چیزی وجود داشته باشد.» گفتم سریال در مورد خودشیفتگی است. در مورد نیاز به دیده شدن.»

به گزارش سی نما، فصل اول سریال «شکارچی ذهن» در دهه‌ی ۱۹۷۰ و همزمان با ایجاد بخش روانشناسی جرم در FBI روی می‌دهد. این تحقیقاتی که در نوع خود تازگی داشت در فصل اول به مصاحبه با قاتلین زنجیره‌ای در زندان محدود شده بودند، اما در فصل دوم این مسئله‌ی جنبه‌ی ملی پیدا می‌کند.

فینچر در مورد فضای فصل دوم می‌گوید: «در دهه‌ی ۷۰، در دوران پسا-منسون، پسا-زودیاک و پسا-دیوید برکوویتز، احساسی وجود داشت که شاید همه‌گیر نبود، اما قطعاً اندیشه‌ی [قتل‌ها]‌ دور شده بودیم. نوعی تغییر صورت پذیرفته بود. در مورد «فرزند سم» (دیوید برکوویتز) چنین شرایطی به وجود آمد. وقتی که من در اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ منطقه‌ خلیج [سانفرانسیسکو] را ترک کردم و والدینم به اورگن نقل مکان کردند، اگر تا ۳۰۰ مایل هم به سمت شمال حرکت می‌کردی کسی از قتل‌های زودیاک حرفی نمی‌زد. غده‌ای سرطانی بود که معمای آن هیچگاه حل نشد اما [خارج از منطقه‌ی خلیج] هیچکس به آن اهمیتی نمی‌داد. سپس قتل‌های «فرزند سم» فرا رسیدند و بعد از آن شورش‌های نیوآرک و مجله‌ی تایم و کاورش.»

فینچر در ادامه می‌گوید: «بحث‌هایی را به خاطر می‌آورم که سر میز شام‌های خانوادگی در مورد «فرزند سم» شکل می‌گرفتند. ما در مورد زودیاک چنین حرف‌هایی نزدیم، درست است که در آن زمان در مقطع ابتدایی درس می‌خواندم و احتمالاً صحبت در این باره بیش از حد ترسناک بود اما وقتی به سنین نوجوانی رسیدم این بحث‌ها به مکان‌های عمومی کشیده شده بودند.»

بنابر ادعای فینچر، قتل‌های کودکان آتلانتا که در خلال سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ به وقوع پیوستند و به مرگ ۲۸ کودک، نوجوان و بزرگسال سیاهپوست انجامیدند، بخش اعظمی از روایت فصل دوم «شکارچی ذهن» را تشکیل می‌دهد و «وین ویلیامز» نقشی کلیدی در آن ایفا می‌کند. او در حال حاضر به حبس ابد محکوم شده است.

فینچر می‌گوید: «شاید می‌توانستیم قتل‌های کودکان آتلانتا را تا سه فصل ادامه دهیم. رویدادی تراژیک و تأثیرگذار و عظیم است. نه ساعت حق مطلب را ادا نمی‌کند. چاره‌ای جز دراماتیزه کردنش نداشتیم.»

فصل دوم «شکارچی ذهن» ۱۶ آگوست از نت‌فلیکس پخش می‌شود.

 

دیوید فینچر هالیوود شارلیز ترون نتفلیکس شکارچی ذهن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین