کد خبر: 37758 A

اعلام نام داوران سرشناس جایزه ادبی بوکر

اعلام نام داوران سرشناس جایزه ادبی بوکر

هیئت داوران جایزه بوکر بین‌المللی سال 2020 اعلام شدند و تد هاجکینسون، رئیس گروه ادبیات اتحادیه لندن ریاست این جایزه در سال 2020 را به عهده خواهد داشت.

ایران آرت: با اعلام هیئت داوران جایزه بوکر بین‌المللی سال 2020 امکان ارسال آثار برای بررسی و حضور در میان شرکت‌کنندگان جایزه بوکر بین‌المللی فراهم شد.

تد هاجکینسون، رئیس گروه ادبیات اتحادیه لندن ریاست جایزه 50 هزار پوندی را به عهده خواهد داشت و لوسی کامپوس، متخصص ادبیات و ترجمه تطبیقی، جنیفر کرافت، نویسنده و مترجم برنده بوکر در سال‌های گذشته، والرسا لوئیزلی، نویسنده، و جیت تاییل، نویسنده حاضر در فهرست نهایی بوکر در سال‌های پیشین او را همراهی خواهند کرد.

به گزارش ایبنا به نقل از بوک‌سلر، هاجکینسون پس از اعلام این خبر گفت: "باعث افتخار من است ریاست جایزه‌ای را به عهده بگیرم که ادبیات را به عنوان یک هنر ریشه در گفت و گو ارج می‌نهد و از نویسندگان و مترجمین به طور مساوی برای انتقال فرهنگ و زبان تقدیر می‌کند. به وسیله این نزدیکی‌های فرهنگی وارد زندگی افراد مختلف می‌شویم و احساس‌مان از انسانیت را نو می‌کنیم. علاوه بر این از حضور در میان این جمع فرهیخته خیلی خوشحالم؛ نویسندگان ارزشمند، مترجمین شناخته‌شده، و قهرمانان آثار ترجمه که در این سفر اودیسه‌وارِ هیجان‌انگیز من را همراهی می‌کنند."

جایزه بوکر بین‌المللی هر سال برگزار و به آثاری تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. جایزه پنجاه هزار پوندی بین نویسنده و مترجم اثر برنده به طور مساوی تقسیم می‌شود. در سال 2018 اولگا توگارزوف با کتاب "پروازها" و در سال 2020 جوخه الحارثی با داستان "اجرام آسمانی" موفق شد جایزه بوکر بین‌المللی را به دست آورد.

آثاری که بین اول می سال 2019 تا 30 آوریل 2020 در بریتانیا و ایرلند منتشر می‌شوند اجازه شرکت در بوکر بین‌المللی سال 2020 را دارند. در ماه مارس سال آینده 12 یا 13 کتاب به عنوان نامزدهای فهرست اولیه و در ماه آوریل 6 کتاب به عنوان نامزدهای فهرست نهایی معرفی می‌شوند. برنده در ماه می سال 2020 اعلام و برنده جایزه 50 هزار دلاری می‌شود.

دریافت جایزه بوکر برای نویسندگان موفقیت بزرگ‌تری در بازار کتاب به همراه دارد. تعداد مخاطبان و همچنین فروش کتاب افزایش می‌یابد. فروش "اجرام آسمانی" نوشته جوخه الحارثی که امسال برنده جایزه بوکر بین‌المللی شد 30 برابر افزایش یافت.

جایزه بوکر بوکر بین المللی تد هاجکینسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین