کد خبر: 37724 A

نویسنده‌ای که با نوشتن ماجرای عشق خودش به شهرت رسید

نویسنده‌ای که با نوشتن ماجرای عشق خودش به شهرت رسید

همینگوی عاشق ون کوروسکی بود و قرار بود با یکدیگر ازدواج کنند اما به دلایلی نامشخص این اتفاق نمی‌افتد.

ایران آرت: اگر اهل مطالعه یا علاقه مند به رمان های ارنست همینگوی باشید احتمالا نام رمان مشهور او؛ وداع با اسلحه را شنیده اید. این رمان مشهور بر اساس یک داستان واقعی و تجربیات این نویسنده مشهور نوشته شده است.

رمان "وداع با اسلحه" بر پایه تجربیات واقعی همینگوی در جنگ جهانی اول و زمانی که او سرباز بود نوشته شده است.

به گزارش انتخاب، وداع با اسلحه پس از انتشار به شدت مورد تحسین منتقدان واقع شد. این کتاب به سرعت تبدیل به یکی از پر فروش ترین کتاب های زمان خود شد و همچنان یک پرتره محبوب از جنگ جهانی اول است. اما رمان کلاسیک همینگویی خیلی بیشتر از یک داستان جنگی است. این کتاب شامل قاب هایی بی نظیر از عشق و فاجعه است.

طرح وداع با اسلحه بر شخصیت اصلی، فردریک هنری، فرمانده نیروهای آمبولانس ارتش ایتالیا، تمرکز دارد. با توجه به تاریخ خود همینگوی نیز در این شغل فعالیت کرده و اعتقاد بر این است که حداقل برخی از عناصر رمان از تجارب شخصی خود او الهام گرفته اند. کتاب همینگویی یک رمان عاشقانه با برخی از پیچیدگی های دردناک است که می توان آن را تراژیک نیز خواند.

داستان درباره عشقی است که بین فرمانده نیروهای آمبولانس و یک پرستار بریتانیایی شکل می گیرد اما جالب است بدانید که این ماجرا که البته در نهایت با مرگ پرستار در حین زایمان به تلخی پیش می رود بر گرفته از زندگی شخصی خود همینگوی است. الهام‌بخش شخصیت داستان یعنی  کاترین بارکلی، در زندگی شخص همینگوی پرستاری با نام اگنس ون کوروسکی بوده که در بیمارستان صلیب سرخ آمریکا در شهر میلان از همینگوی زخمی مراقبت کرده‌است.

همینگوی عاشق ون کوروسکی بوده و قرار بوده با یکدیگر ازدواج کنند که به دلایلی نامشخص این اتفاق نمی‌افتد. کیتی کانل، خبرنگار مد اهل پاریس نیز الهام‌بخش شخصیت هلن فرگوسن بوده‌است. کشیش داستان نیز کشیشی واقعی و ناشناخته است. شاید با واندن این رمان بیشتر درک کنیم که چرا می گویند جهان ما جهان خاطره ها است و اتفاقات رایج در زندگی ما هر یک قابلیت تبدیل شدن به داستانی بزرگ را دارند.

ارنست همینگوی نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین