کد خبر: 37714 A

ثبت رکورد منفی برای رمان و ادبیات فرانسه

ثبت رکورد منفی برای رمان و ادبیات فرانسه

ناشران فرانسوی، با انتشار 524 رمان جدید در پاییز سال جاری میلادی، کم‌ترین عنوان کتاب را در طی 20 سال گذشته در فرانسه منتشر می‌کنند.

ایران آرت: مجله تخصصی لیور ابدو در گزارشی از انتشار 524 رمان جدید که از بین آن‌ها  336 رمان فرانسوی و  188 رمان غیر فرانسوی و 82 رمان به آثار نویسندگان رمان اولی اختصاص دارد، از اواسط ماه اوت تا پایان اکتبر که فصل انتشار آثار ادبی جدید در فرانسه است خبر داده که از حیث انتشار به کم‌ترین عنوان در طی بیست سال گذشته رسیده است.

در گزارش لیور ابدو آمده که بازار کتاب فرانسه در انتشار کتاب در سال جاری نسبت به سال گذشته  7,6% کاهش داشته است. در سال گذشته مجله لیورابدو از انتشار 567 عنوان جدید در همین بازه زمانی خبر داده بود که نسبت به سال 2017 و با انتشار 581 رمان جدید، کاهش دو و نیم درصدی داشت.

به گزارش ایبنا، مطالعه جدید شرکت تحقیقات بازار جی‌اف‌ک که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که فصل انتشار رمان‌های جدید در فرانسه که از آن به بازگشت ادبی یاد می‌شود دیگر یک رویداد مهم و غیرمنتظره نیست. سال گذشته درآمد حاصل از کتب منتشر شده در این فصل 48 میلیون یورو برآورد شد که نسبت به سال 2012 تا 32 درصد کاهش داشته است.

ونسن مونتین، مدیر سندیکای ملی نشر فرانسه، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یکی از دلایل کاهش قابل توجه درآمد بازار کتاب در فرانسه این است که کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته، انتظارات خوانندگان را برآورده نکرده بود.

با اینهمه به هر دلیلی، فروش کلی ناشران فرانسوی در سال گذشته تا 4,38% سقوط کرده بود. به این ترتیب که تعداد نسخه‌های به فروش رفته، در سال 2017 از 430 میلیون گذشته بود که در سال 2018 ، این رقم به 419 میلیون و تا 2,52% کاهش یافته است.

امسال مانند هرسال نام املی نوتومب در میان فهرست انتشار رمان‌های جدید با رمان «تشنه» در کنار ناشر همیشگی و وفادار او آلبن میشل به چشم می‌خورد. سورج شالندون با رمان «شادی وحشتناک»، از انتشارت گراسه در 14 اوت، کارین توییل با «امور بشری»، انتشارات گالیمار در 22 اوت، کلارو با «ماده»، انتشارات اکت‌سود در 21 اوت و لوک لنگ با «وسوسه»، انتشارات استوک در 21 اوت و نویسندگانی چون کائوتر ادیمی، ژان پل دبوا، پاتریک دویل و الیویه ادم از دیگر نویسندگانی هستند که آثار جدیدشان به زودی راهی کتابفروشی‌های فرانسه می‌شود.

 شاید داغ‌ترین خبر مربوط به این فهرست، انتشار رمان جدیدی از پاتریک مودیانا، نویسنده فرانسوی برنده نوبل ادبیات تحت عنوان «جوهر دوستانه» باشد که قرار است در تاریخ 3 اکتبر و از سوی انتشارات گالیمار منتشر شود و اطلاعاتی تاکنون از مضمون و محتوای آن منتشر نشده است.

 

ادبیات رمان فرانسه نویسنده فرهنگ رمان نویس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین