کد خبر: 37706 A

رکوردزنی فیلم برنده نخل طلا در فرانسه

رکوردزنی فیلم برنده نخل طلا در فرانسه

تعداد تماشاگران بهترین فیلم جشنواره کن در فرانسه از مرز یک میلیون نفر گذشت و رکوردی تازه برای یک فیلم آسیایی در فرانسه به ثبت رسید.

ایران آرت: "انگل" که نخستین برنده نخل طلایی جشنواره کن در تاریخ سینمای کره‌جنوبی است، هفته گذشته در چهارمین هفته اکران به رکورد یک میلیون تماشاگر در فرانسه رسید. نسخه زیرنویس این فیلم همزمان در ۷۲۷ سینما روی پرده رفته و در کمتر از یک ماه با هشت میلیون دلار (۷.۲ میلیون یورو) رکوردی تازه برای یک فیلم آسیایی در فرانسه خلق کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، فقط در ماه ژوئن ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در فرانسه به سینماها رفتند که در مقایسه با تابستان داغ سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است. تابستان ۲۰۱۸ به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا و برگزار شدن جام‌جهانی فوتبال روسیه (که با قهرمانی فرانسه به پایان رسید) مردم چندان از سینما استقبال نکردند. سهم "انگل" از بیش از ۱۲ میلیون تماشاگر سینماهای فرانسه حدود ۱۰ درصد بود که رقمی بسیار خوب است.

دوبله کردن فیلم‌های هنری خارجی‌زبان در فرانسه چندان معمول نیست و پخش‌کننده‌ها معمولا زیر بار مشکل‌های ناشی از این کار نمی‌روند. انتظار می‌رود نسخه دوبله "انگل" تا پایان ماه جاری میلادی برای پخش در سالن‌های پرتماشاگرتر آماده شود؛ سینماهایی که بیشتر فیلم‌های فرانسوی‌زبان یا دوبله‌شده نشان می‌دهد و نسخه‌های دارای زیرنویس در آنها خیلی تماشاگر ندارد. "انگل" پس از پنج هفته نمایش در کره‌جنوبی ۷۱ میلیون دلار فروخته است.

تا پیش از "انگل"، موفق‌ترین فیلم کره‌ای در تاریخ سینمای فرانسه "برف‌شکن" به کارگردانی بونگ جون-هو (سازنده نخستین و تنها فیلم برنده نخل طلا در سینمای کره‌جنوبی) بود که در ۲۰۱۳ بیش از ۶۵۰ هزار تماشاگر داشت. "کنیز" به کارگردانی پارک چان-ووک با ۳۰۰ هزار، "قطار بوسان" با ۲۷۵ هزار و "سوختن" لی چانگ-دونگ با ۲۰۱ هزار تماشاگر دیگر فیلم‌های موفق کره در فرانسه بوده‌اند.

فیلم جون-هو را می‌توان پرتماشاگرترین برنده نخل طلایی کن در فرانسه هم دانست. "اینجانب، دانیل بلیک" با ۹۵۵ هزار تماشاگر پس از "انگل" یک میلیون نفری قرار دارد و "درخت زندگی" با ۸۷۳ هزار نفر، "دله‌دزدها" با ۷۷۸ هزار نفر و "عشق" با ۷۶۷ هزار نفر در رده‌های سوم تا پنجم ایستاده‌اند.

خبر دیگر از "انگل" اینکه پروژه تولید نسخه انگلیسی‌زبان این فیلم در آمریکا برخلاف برخی خبرها هنوز در نخستین مراحل مذاکره است و ساخته شدن آن در آینده نزدیک دور از ذهن به نظر می‌رسد.

 

جشنواره فیلم کن سینمای کره جنوبی فیلم انگل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین