کد خبر: 37694 A

مقصر لغو کنسرت سیروان کیست؟

مقصر لغو کنسرت سیروان کیست؟

رییس انجمن موسیقی قزوین ضمن عذرخواهی از ارتش، درباره دلیل لغو کنسرت سیروان خسروی در قزوین توضیح داد.

ایران آرت: سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ، قرار بود روز دوشنبه (17 تیرماه) در سالن "29 فروردین" کنسرت برگزار کند که این نیفتاد و کمی بعد سیروان خسروی خبر از لغو کنسرتش داد و در صفحه اینستگرامش نامه‌ انجمن موسیقی خطاب به مدیر برنامه‌هایش را منتشر کرد و همین اتفاق باعث بروز حاشیه‌هایی شد.

در نامه انجمن موسیقی آمده بود که علیرغم دریافت تمامی مجوزهای لازم و فروش بلیت، رییس عقیدتی سیاسی ارتش با دستور مستقیم از تحویل سالن جهت برگزاری برنامه امتناع کرده و همین اتفاق باعث لغو کنسرت شده است.

به گزارش ایلنا، پس از انتشار نامه توسط سیروان خسروی، اغلب رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی اخبار آن را منتشر کردند و همین اتفاق هجمه‌هایی را نسبت به ارتش ایجاد کرد.

پس از این اتفاق نیز حجت‌الاسلام کربلایی (رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین) گفت: اسپانسر برگزارکننده کنسرت سیروان خسروی هیچ قراردادی با لشکر 16 برای واگذاری سالن نداشته و همین موضوع بابت بروز حواشی شده است.

روز گذشته نیز مصطفی عبادی (رئیس انجمن موسیقی قزوین) طی نامه‌ای از عقیدتی سیاسی لشکر 16 زرهی ارتش عذرخواهی کرد و انتشار نامه خانه موسیقی توسط سیروان خسروی را غیراخلاقی خواند.

عبادی درباره این اتفاق به ایلنا گفت: ارتش سالنی دارد که طی قراردادی آن را برای اجرای برنامه در اختیار تهیه‌کنندگان می‌گذارد که من از چند و چون قیمت و مبلغ آن با خبر نیستم.

وی درباره علت عدم تحویل سالن به تهیه‌کننده کنسرت سیروان خسروی نیز گفت: تهیه‌کننده و عوامل کنسرت آقای خسروی با مسئولان مربوطه در ارتش قرارداد نبسته بودند و همین اتفاق باعث شد که سالن در اختیار آنها قرار نگیرد و در نهایت کنسرت لغو شود.

رییس انجمن موسیقی قزوین در پاسخ به این سوال که آیا همکاری گروه‌های موسیقی با ارتش یک روال معمول است یا خیر گفت: این یک رویه معمول نیست و معمولا در قزوین اغلب آثار در سالن‌هایی چون نمایشگاه، الغدیر و کوثر روی صحنه می‌روند اما از آنجایی که سالن ارتش استاندارد است و آگوستیک خوبی دارد و دارای تهویه مناسب است و ظرفیت بالایی دارد، تصمیم بر این شد تا برای احترام به شعور مخاطب در اختیار تهیه‌کننده و عوامل کنسرت آقای خسروی قرار گیرد.

عبادی درباره کیفیت سالن‌های قزوین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: متاسفانه سالن‌های موجود در قزوین کیفیت بالایی ندارند. البته یکی دو سالن داریم که در اختیار کتابخانه‌ها و شهرداری هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند و اتفاقا مسئولان مربوطه با ما همکاری خوبی دارند و آنها را در اختیار ما می‌گذارند اما خب ظرفیت‌های پایینی دارند و جوابگوی برنامه‌های پرمخاطب نیستند.

وی درباره انتشار نامه‌ عذرخواهی‌اش از مسئولان مربوطه در ارتش نیز گفت: طبق بررسی‌هایی که داشتم متوجه شدم که آن بندگان خدا در ارتش مقصر نبوده‌اند و قراردادی در کار نبوده اما با این حال هجمه بسیاری نسبت به آنها وارد شده است.

رییس انجمن موسیقی قزوین درباره نقش رسانه‌ها در بروز حواشی موجود گفت: رسانه‌های داخلی باید پس از کسب اطلاعات کافی نسبت به انتشار اخبار و حواشی مختلف اقدام کنند و رسانه‌های خارجی نیز منتظر چنین اتفاقاتی هستند و نمی‌توان از آنها انتظار بیشتری داشت و در این زمینه تکلیفشان مشخص است. از طرفی من نماینده جامعه موسیقی هستم و نباید اجازه دهم که در زمینه فعالیت هنرمندان عرصه موسیقی مشکلی برای آنها به وجود آید.

عبادی در پایان درباره برگزاری کنسرت لغو شده سیروان خسروی در قزوین گفت: فعلا هیچ چیز مشخص نیست و اگر قرار بر برگزاری کنسرت باشد، تهیه‌کننده و عوامل کنسرت آقای خسروی باید سالن دیگری را در نظر بگیرند، البته آقای خسروی و تهیه‌کننده‌شان باید در این‌باره تصمیم‌گیری کنند و اگر قرار بر برگزاری کنسرت باشد و اگر تمام مجوزهای لازم اخذ شود مشکلی نخواهد بود.

 

موسیقی پاپ کنسرت سیروان خسروی لغو کنسرت خواننده پاپ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین