کد خبر: 37632 A

نمی‌خواهم به خاطر رنگ چشمم بازی کنم/ سینما را قد کوتاه‌ها و صدا کلفت‌ها گرفتند

نمی‌خواهم به خاطر رنگ چشمم بازی کنم/ سینما را قد کوتاه‌ها و صدا کلفت‌ها گرفتند

امین زندگانی می‌گوید: زمانی زیاد می‌شنیدم که سینما به دست چشم سبزها است اما ما چنین چیزی ندیدیم و بیشتر قد کوتاه‌ها، صدا کلفت‌ها و ... سینما را دست گرفتند.

ایران آرت: ایفای نقش یک دامپزشک آنهم در سریالی تلویزیونی بازیگر را دچار محدودیت‌ها و شرایط خاصی می‌کند که تا امروز کمتر در تلویزیون ما دیده شده است. یکی از معدود سریال‌هایی که به موضوع حمایت از حیوان‌ها و محیط زیست پرداخته است، "خانواده دکتر ماهان" به کارگردانی علی محمد قاسمی و راما قویدل است که زندگی دامپزشکی که حامی محیط زیست هست را نشان می‌دهد و مشکلات شخصی و کاری او را در قالب قصه‌هایی متفاوت به تصویر می‌کشد.

گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با امین زندگانی که ایفاگر نقش دکتر امیر ماهان در این سریال بود را در ادامه می‌خوانید. 

بعد از بازی در سریال "خانواده دکتر ماهان" در کار  دیگری مشغول نشدید؟

بعد از بازی در این سریال، به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی "بی‌عنوان" سریالی برای شبکه آی‌فیلم بازی کردم و تهیه کنندگی یک تئاتر را نیز عهده‌دار شدم و این احتمال وجود دارد که نمایش "مده‌ای سن مدار" را خارج از کشور اجرا کنیم.

چرا نقش یک دکتر دامپزشک را قبول کردید؟

از کودکی به حیوان‌ها علاقه داشتم و یکی از انگیزه‌هایی که باعث شد به سمت بازیگری بیایم این بود که در فیلمی دیدم مردی با سگ‌ها ارتباط خوبی دارد و در همان عالم کودکی فکر کردم که چه شغل خوبی است که می‌توانند به واسطه آن با حیوان‌ها در ارتباط باشند. البته آن زمان هنوز نگهداری حیوان‌ها در خانه‌ها و اماکن دیگر زیاد نشده بود.

671870_313

ظاهر شما در این سریال جلب توجه می‌کند. تغییر رنگ مو پیشنهاد خودتان بود؟

در یکی از جالسه‌های قبل از شروع سریال به همراه آقای قویدل و خانم اسکندری حضور داشتم و یاد خاطره‌ای از سریال "معصومیت از دست رفته" افتادیم و دوستان گفتند اگر بتونیم ظاهر امین را تغییر اساسی بدیم خیلی خوب می‌شود و آقای قویدل هم رنگ موی خودش را پیشنهاد داد. از طرفی حفظ کردن راکورد موهای رنگی در طولانی مدت سخت است و آقای اسکندری که طراح گریم مشترک این سریال و سریال معصومیت از دست رفته بودند و در آنجا تصمیم گرفتند که مو و ریش من را رنگ کنند، گفتند که موی رنگی به امین می‌آید و در آخر موهایم این رنگی شد.

خودتان این تغییر را دوست داشتید؟

بله اصولا از آن دسته بازیگرانی هستم که تغییر را دوست دارم. اوایل که وارد سینما شده بودم زیاد می‌شنیدم که سینما به دست چشم سبزها است اما ما چنین چیزی ندیدیم و بیشتر قد کوتاه‌ها، صدا کلفت‌ها و ... سینما را دست گرفتند و الان هم بیلبوردها نشان می‌دهد که ما در چه شرایطی قرار داریم، اما یک حُسنی ایجاد کرد که توانمندی بازیگری هم می‌توانست در مسیر ستاره شدن قرار بگیرد. چون از همان ابتدای فعالیتم در سینما و تلویزیون نمی‌خواستم متهم به این باشم که به خاطر چشم سبزم مرا برای نقشی انتخاب کردند، برای قرار گرفتن جلوی دوربین آدم تنوع طلبی هستم و هیچ نگرانی از این بابت ندارم. هیچوقت به این اعتقاد نداشتم که قرار است چهره‌ام برایم کاری بکند.

به تازگی قرار است تا سریال "مُلک سلیمان" ساخته شود. با شما در این باره صحبتی شده است؟

نه هنوز هیچ کسی با من تماسی نگرفته و از خبرها متوجه شدم که می‌خواهند چنین سریالی را تولید کنند. من جزو لیستی هستم که نباید در سینما و تلویزیون فعال باشم! هر زمان نقش خاصی مثل مسلم در مختارنامه و حضرت سلیمان به من پیشنهاد شد یکی دو بار تا مرز فسخ شدن پیش رفت و دوباره به سمت من برگشتند و این اتفاق برای خیلی از بازیگران در سینما افتاده است. یادم هست در آن زمان آقای میرباقری و بحرانی اصرار داشتند که من این نقش‌ها را بازی کنم. من آموزشگاهم را دارم و کار خودم را انجام می‌دهم و دغدغه‌ای برای این موارد ندارم.

 

بازیگر امین زندگانی بازیگر ایرانی خانواده دکتر ماهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین