کد خبر: 37587 A

بازیگر ایرانی که تبدیل به زنی جاسوس شد

بازیگر ایرانی که تبدیل به زنی جاسوس شد

آزیتا ترکاشوند در سریال "گاندو" نقشی را بازی کرده است که می‌گوید تا به حال چنین شخصیتی در تلویزیون ایران نشان داده نشده بود.

ایران آرت: آزیتا ترکاشوند از چندی پیش پخش دو مجموعه تلویزیونی "گاندو" و "بوی باران" را روی آنتن شبکه‌های یک و سه دارد. با وجود این که در این دو سریال بازی کرده، اما کاملا نقش‌هایش متفاوت از یکدیگر است و حتی ژانر آن با هم فرق دارد.

او در سریال "بوی باران" در لباس کارگری ظاهر شده که در کارخانه بازیافت زباله کار می‌کند و در سریال "گاندو" در نقش گلی ثابتی حضور دارد که جاسوس است و روحیات متفاوتی دارد. با وجود این‌که تا به امروز چنین کاراکتری را به این شکل و پررنگ نداشتیم، اما او سعی کرده تا نقش یک زن جاسوس در موقعیت‌های متفاوت را به‌خوبی اجرا کند. گفت‌وگوی این بازیگر با روزنامه جام جم را در ادامه می‌خوانید. 

خانم ترکاشوند شما در مجموعه گاندو نقش منفی و متفاوت یک جاسوس زن به نام گلی را بازی می‌کنید که ما‌به‌ازای آن در جامعه نیست و همین کار شما را برای بازی سخت می‌کرد. واکنشتان بعد از این پیشنهاد چه بود؟

نه‌تنها نمونه چنین شخصیتی در جامعه نیست، بلکه تا به الان هم چنین شخصیتی در تلویزیون ایران نشان داده نشده بود که با این فرم جاسوسی گلی ثابتی باشد. قبل از بازی با تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده خیلی صحبت کردم و با جان و دل به حرف‌هایشان گوش دادم و تصمیم گرفتم این نقش را مال خودم کنم. دلم نمی‌خواست بازی‌ام در کار یکدست شود، به همین دلیل خودم را مرتب جای گلی در موقعیت‌های عجیب و غریب قرار ‌دادم و سعی کردم همین ویژگی‌ها را مخاطب در حالت صورتم ببیند.

با توجه به این‌که ما به ازای شخصیت گلی هم در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نداشتیم، نگران نبودید که می‌خواهید این نقش را بازی کنید؟

نه، اصلا نگران نبودم و دلهره نداشتم. اگر شما نگاهی به سابقه کاری من داشته باشید، متوجه می‌شوید در سینما، تئاتر و تلویزیون در همه سال‌های بازیگری‌ام نقش‌های متفاوت را بازی کردم. دوست دارم نقش پیچیده باشد که من را به عنوان بازیگر به چالش دعوت کند و به قول معروف کشتی بگیرم. اگر شخصیت پیچیدگی نداشته باشد، دوست ندارم. پس به چنین نقش‌هایی عادت دارم.

ممکن است صبوری شما نتیجه ندهد و نقش‌های متفاوت به شما پیشنهاد داده نشود. در این مواقع چه می‌کنید؟

من باز هم صبر می‌کنم. به همین دلیل گزیده کار می‌کنم تا نقش پر چالش به من پیشنهاد شود. در غیر این صورت نمی‌پذیرم. 

 بازتاب‌هایی که از مردم گرفتید چطور بود؟

خوشبختانه بازتاب‌های خوب مردمی خستگی کار را از تن‌مان درآورده است و به من انرژی مثبت داده است. حتی در خیابان من را به نام گلی ثابتی صدا می‌کنند. واقعا از انرژی‌های خوب مردم لذت می‌برم و انگیزه‌ام زیاد می‌شود. 

photo_2019-06-11_16-16-04

 بهتر است نگاهی هم به سریال بوی باران داشته باشیم. شما در این سریال نقش کارگری به نام فریبا را بازی می‌کنید که خیلی هم منفی است و جالب این‌که بعد از مرگ فرشته باز هم پشت سر او حرف می‌زند. چرا این نقش تا این حد منفی مطلق است؟

اتفاقا خیلی‌ها به من این حرف را زدند که چرا فریبا اینقدر دلش سنگ و مرتب طلبکار است و داد و بیداد می‌کند. به دوستان گفتم و به شما هم می‌گویم که بهتر است کمی صبوری کنید. هرچه قصه جلوتر برود، دلتان برای این شخصیت حتی می‌سوزد و متوجه می‌شوید چرا او چنین روحیه‌ای دارد. خیلی دوست داشتم این نقش چرک را بازی کنم، چون این نقش هم چالش‌برانگیز بود.

 معمولا همه بازیگران چنین نقش‌هایی را بازی نمی‌کنند. شما چطور بازی کردید؟

همان‌طور که تاکید کردم برای من اهمیت ندارد نقش‌هایی را بازی کنم که گریم شیک و مرتب داشته باشم. دلم می‌خواهد خودم را در هر نقشی محک بزنم. چون اعتقاد دارم من مانکن یا مدل نیستم که همیشه نقش‌های شیک و مرتب بازی کنم. بنابراین همیشه به دنبال نقش‌هایی هستم که پیچیده بوده و خلق نقش برایم جذابیت داشته باشد. به همین دلیل برایم فرقی نمی‌کند که نقش چرک باشد، حتی اگر قرار باشد نقش یک خانم شیک و مرتب هم بازی کنم، سعی می‌کنم طوری آن را خلق کنم که برای مخاطب تازگی داشته باشد و از تماشای آن لذت ببرد.

 

بازیگر زن خانم بازیگر آزیتا ترکاشوند سریال گاندو سریال بوی باران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین