کد خبر: 37546 A

روایت جیم جارموش از زامبی‌ها و ترک سیگار/ بازیگر فیلم آنقدر دل و روده مصنوعی خورد که بیمار شد!

روایت جیم جارموش از زامبی‌ها و ترک سیگار/ بازیگر فیلم آنقدر دل و روده مصنوعی خورد که بیمار شد!

کارگردان فیلم "مردگان نمی‌میرند" می‌گوید: من طرفدار زامبی‌ها نیستم. من بیشتر طرفدار فیلم‌هایی هستم که خون‌آشام‌ها در آن ایفای نقش می‌کنند.

ایران آرت: جیم جارموش، کارگردان آمریکایی درباره آخرین فیلمش «مردگان نمی‌میرند» که در جشنواره کن 2019 برای نخستین بار اکران شده، گفت‌وگویی با مجله رولینگ استونز انجام داده است.

به گزارش همشهری، جیم جارموش در حالی سیگار را با دیدن یک فیلم خشونت‌بار سامورایی ترک کرده است که بسیاری فیلم قهوه و سیگارها (2003) او را از فیلم‌های مؤثر در ترویج دخانیات می‌دانند و گفته شده که بسیاری با دیدن این فیلم به کشیدن سیگار گرایش پیدا کرده‌اند. در ادامه به مهم‌ترین فرازهای مصاحبه جیم جارموش با رولینگ استونز می‌پردازیم.

چرا به‌دنبال ساخت یک فیلم درباره زامبی‌ها رفتید؟

چند سال قبل پیش از آنکه فیلم پترسون را بسازم که همانطور که شما می‌دانید فیلم بی‌ارزش و بی‌مایه‌ای نبود، به فکر ساخت یک فیلم واقعا سخره‌آور و طنزآمیز چیزی شبیه فیلم قهوه و سیگارها (2003) افتاده بودم. در طراحی اولیه، شخصیت‌های اینگونه فیلم‌ها بیشتر کارتونی است. من می‌خواستم یک فیلم دیگری مانند آن بسازم، بنابراین به این نتیجه رسیدم که ساختن فیلمی درباره زامبی می‌تواند بسیار جالب باشد.

با توجه به اینکه خودتان این بار فیلمی درباره زامبی‌ها ساخته‌اید به‌نظر می‌رسد به زامبی‌ها علاقه داشته باشید.

تصور می‌کنم که از دوران ساخت فیلم‌های زامبی خوشم نمی‌آید. من طرفدار زامبی‌ها نیستم. من بیشتر طرفدار فیلم‌هایی هستم که خون‌آشام‌ها در آن ایفای نقش می‌کنند. خون‌آشام‌ها شخصیت‌های پیچیده و باهوشی هستند. آنها باید برای زنده ماندن کارهای سخت زیادی انجام دهند. آنها استاد تغییر شکل‌دادن هستند، لحظه‌ای چوب بیسبال یا چماق هستند و لحظه‌ای دیگر تبدیل به گرگ می‌شوند. آنها ظاهر بسیار آرام و خونسردی دارند. اما آیا زامبی‌ها هم آرام و خونسرد هستند. آنها اشباح هیکل‌های بدون زندگی هستند. آنها انسان‌واره‌ای بدون روح هستند. 

چگونه توانستید از ایگی پاپ خواننده – بازیگر آمریکایی در نقش یکی از اعضای گرسنه مردگان راه رونده بازی بگیرید؟

 ایگی یک زامبی بزرگ است. من در زمان ساخت فیلم با ایگی روی یک سری از مسائل کار کردم... او خیلی خوب برخورد می‌کند. او از کارگردانی خوشش می‌آید. او همواره می‌خواهد بداند که الان موضوع چیست و ما نیاز داریم که او در این لحظه چه کاری انجام دهد. تنها مشکلی که ما با ایگی پاپ داشتیم این بود که او آنقدر مجبور بود در طول فیلمبرداری دل و روده مصنوعی بخورد که تقریبا بیمار شد. این اجزای مصنوعی حاوی اجزای گیاهی و پلاستیکی بودند و او باید همه آنها را می‌خورد. 

jar2-2-e1560699363702

در این فیلم تام ویتز در نقش یک بزرگ زاهد و عابد گوشه‌گیر و تیلدا سوئینتون نیز در نقش متصدی کفن و دفن بازی می‌کنند.

به‌نظر من به هر دلیل با تام ویتز به بیرون بروید و با وی صحبت کنید کار خوبی انجام داده‌اید. من و او خیلی از طریق تلفن با هم صحبت کرده بودیم. اما من او را زیاد نمی‌بینم چرا که او در ساحل شرقی آمریکا زندگی می‌کند و فاصله میان محل سکونت او و من زیاد است.

در این فیلم تاتسویا ناکادای که اغلب در فیلم‌ها در نقش سامورایی بد بازی می‌کند، ایفای نقش کرده است؟

بله . فیلم شمشیر عذاب، فیلمی بسیار خشن، عصبی و پوچ گراست. با دیدن این فیلم درونم سرشار از خشم و غضب شده بود. 35سال بود سیگار می‌کشیدم و می‌دانستم پس از این همه مدت ترک سیگار کار بسیار سختی خواهد بود. بنابراین کاری که من انجام دادم این بود که به‌مدت 10 روز خود را در آپارتمان خویش حبس کردم و فیلم شمشیر عذاب را طی این مدت دو یا سه بار در روز تماشا کردم. من تصور می‌کردم خشمی که درون من است از اقدامم به ترک سیگار ناشی می‌شود. من همینطور فیلم را در دستگاه قرار می‌دادم و آن را از ابتدا تا پایان می‌دیدم. من حس می‌کردم خشم من با دیدن این سامورایی که در حال ارتکاب این جنایات وحشیانه است، در حال لبریز شدن و سر ریز شدن است. سر ریز شدن خشم باعث پاکسازی درونی من شد و برایم بسیار راهگشا بود. این روندی بود که من برای ترک سیگار طی کردم. 

 

جشنواره فیلم کن سلنا گومز جیم جارموش زامبی ایگی پاپ مردگان نمی میرند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین