کد خبر: 37543 A

آهنگساز مشهوری که در تئاتر تاریخ‌ساز شد

آهنگساز مشهوری که در تئاتر تاریخ‌ساز شد

آهنگساز و ترانه‌سرای مشهور آمریکایی تنها هنرمند زنده‌ای خواهد شد که به افتخار او نامش هم بر تئاتری در وست‌اند لندن و هم بر برادوی گذاشته شده است.

ایران آرت: به افتخار استیون سوندهایم و در ماه مارس که نودمین سالگرد تولد وی است، تئاتر کویین در وست اند لندن به نام این آهنگساز پیشروی تئاتر موزیکال آمریکا، نام‌گذاری می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کامرون مکینتاش مالک این تئاتر اعلام کرد این نمایش‌خانه که ۱۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد و در خیابان شافتسبری واقع شده و از سال ۲۰۰۴ تاکنون دارد نمایشنامه "بینوایان" را روی صحنه می‌برد، از ۱۳ جولای تعطیل می‌شود تا در آن بازسازی اساسی صورت بگیرد.

این تئاتر با عنوان "کویین" سال ۱۹۰۷ شروع به کار کرد اما در سال ۱۹۴۰ بر اثر بمباران آسیب دید و فضای جلویی آن از بین رفت و تا ۲۰ سال تعطیل ماند اما اکنون قرار است با یک بازسازی اساسی این تئاتر به شکوه دوران پیش از جنگ خود بازگردد.

سوندهایم با صدور بیانیه‌ای گفت از سال ۱۹۵۸ که اولین نمایشنامه را در این تئاتر دید شیفته آنجا شد.

قرار است این تئاتر ۱۸ دسامبر دوباره بازگشایی شود و نمایش جدید از "بینوایان" را به صحنه ببرد.

۲۲ مارس ۲۰۱۰ که هشتادمین سالگرد تولد سوندهایم بود تئاتر هنری میلر در برادوی بازسازی و بازگشایی شد و به نام سوندهایم تغییر نام یافت.

با نام‌گذاری تئاتر لندن به نام وی، این هنرمند تنها هنرمند زنده‌ای خواهد بود که دو سالن مهم نمایش در ۲ شهر مهم دنیا به نام وی می‌شوند.

استیون سوندهایم ۲۲ مارس ۱۹۳۰ در نیویورک به دنیا آمده است. وی به عنوان آهنگساز و ترانه‌سرا از سال ۱۹۵۴ تاکنون فعالیت دارد. او برای مشارکتش در تئاترهای موزیکال برنده یک جایزه اسکار، هشت جایزه تونی و از جمله جایزه ویژه تونی برای یک عمر دستاورد تئاتر، چندین جایزه گرمی و یک جایزه پولیتزر شده‌است. وی ترانه‌سرای "داستان وست‌ساید" بوده است.

فرانک ریچ از نیویورک تایمز وی را "بزرگترین و شاید مشهورترین فرد در تئاتر موزیکال" نامیده‌ است.

جدیدترین نمایشی که با استفاده از هنر سوندهایم در وست اند روی صحنه رفت "کمپانی" به کارگردان ماریان الیوت در سال ۲۰۱۸ بود. از آنجا که تاریخی رسمی برای نمایش آن در برادوی اعلام نشده انتظار می‌رود این نمایش بهار ۲۰۲۰ در برادوی روی صحنه برود.

 

تئاتر برادوی برادوی آهنگساز وست اند لندن استیون سوندهایم تئاتر وست اند لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین