کد خبر: 37515 A

ترمز نتفلیکس کشیده شد/ شکست فیلم ۱۱۵ میلیون دلاری

ترمز نتفلیکس کشیده شد/ شکست فیلم ۱۱۵ میلیون دلاری

شکست فیلم پرهزینه "مرز سه‌گانه" نت‌فلیکس را از ول‌خرجی بر روی فیلم‌ها بازداشت.

ایران آرت: نت‌فلیکس را با ول‌خرجی‌هایش برای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌شناسند، اما "اینفورمیشن" به تازگی گزارش داده است که این شرایط ادامه نخواهد داشت. "تد ساراندوس" اوایل ماه ژوئن جلسه‌ای با حضور فیلمسازان عالی‌-رتبه برگزار کرد تا در مورد برنامه‌های جدیدش و وسواس به خرج دادن بیشتر در انتخاب پروژه‌های اریجینال بحث کند. عناوین اریجینال آینده نت‌فلیکس براساس توانایی ‌آن‌ها در جذب مخاطبین چراغ سبز خواهند گرفت و نه بر پایه‌ی تحسین منتقدین یا احتمال افتخارآفرینی در فصل اهدای جوایز.

"اینفورمیشن" در گزارش خود یکی از پروژه‌هایی که رویکرد ساراندوس را تغییر داده است، فیلم اکشن "مرز سه‌گانه" (Triple Frontier) به کارگردانی "جی.سی. کاندور" و بازی "اسکار آیزک"، "چارلی هانم"، "پدرو پاسکال" و "بن افلک" برمی‌شمارد. به گزارش سی نما، این فیلم در تاریخ ۶ مارس به صورت محدود روی پرده رفت و ۱۰ روز بعد در اختیار مشترکین نت‌فلیکس قرار گرفت. این شبکه ۱۱۵ میلیون دلار بر روی این تریلر سرمایه‌گذاری کرده بود و به شکستی سخت انجامید. عناوین پرخرج و مخاطره‌آمیزی چون "مرز سه‌گانه" براساس این گزارش در آینده‌ی شبکه جای نخواهند داشت.

نت‌فلیکس آپریل گذشته گزارش داد که ۵۲ میلیون خانوار "مرز سه‌گانه" را تماشا کردند. اما "اینفورمیشن" می‌نویسد این آمار صحت ندارند چرا که منتقدین هم از فیلم استقبال به عمل نیاوردند. بودجه‌ی ۱۱۵ میلیون دلاری فیلم با بسیار بالاتر از درام‌های بزرگسالانه‌ی استودیوهای هالیوود است. نت‌فلیکس حتی با ستارگان پرشمار "مرز سه‌گانه" هم موفق نشد به نتیجه‌ی دلخواه برسد.

"مرز سه‌گانه" تنها عنوان شکست‌خورده‌ی نت‌فلیکس در سال‌های اخیر نیست. این شبکه با سریال هیپ-هاپ (The Get Down) "باز لورمن" که فصل اول آن به تنهایی ۱۲۰ میلیون دلار هزینه داشت طعم شکست را چشیده بود. سریال "مارکو پولو" نیز با ۲۰۰ میلیون دلار به تولید رسید و در جلب نظر منتقدین و مخاطبین ناکام ماند. اما سرمایه‌گذاری‌های هنگفت شبکه گاهی به ثمر می‌نشیند. سریال "تاج" (The Crown) آن‌ها که تولید هر اپیزودش ۱۰ میلیون دلار هزینه دارد و فیلم ۹۰ میلیون دلاری "درخشان" (Bright) با بازی "ویل اسمیت" نمونه‌هایی از این آثارند. سرنوشت فیلم "ایرلندی" (The Irishman) به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" و بازی "ال پاچینو" و "رابرت دنیرو" هم اواخر امسال رقم خواهد خورد.

 

بن افلک نتفلیکس پدرو پاسکال اسکار آیزاک مرز سه گانه جی سی شاندور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین