کد خبر: 37459 A

تصمیم جدی تارانتینو برای بازنشستگی؛ به آخر خط رسیده‌ام

تصمیم جدی تارانتینو برای بازنشستگی؛ به آخر خط رسیده‌ام

کوئنتین تارانتینو کارگردان مشهور سینما مصمم‌تر از همیشه برای بازنشستگی است و می‌گوید در فیلمسازی هرآنچه باید انجام می‌داده را انجام داده‌ است.

ایران آرت: «کوئنتین تارانتینو» چند سالی است از بازنشستگی پس از دهمین فیلم بلند خود سخن می‌گوید.‌ «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time in Hollywood) نهمین فیلم بلند اوست و در صورتی که سر حرف خود باقی بماند، تنها یک فیلم بلند دیگر خواهد ساخت و سپس با کارگردانی وداع می‌کند. برخی هواداران در این مسئله تردید دارند اما نویسنده و کارگردان برنده‌ی اسکار به نظر مصمم‌تر از همیشه است.

تارانتینو در مصاحبه با مجله‌ی GQ استرالیا می‌گوید: «فکر می‌کنم در مورد فیلم‌های بلند سینمایی به آخر راه رسیده‌ام. خودم را درحال حاضر در جایگاه نویسنده‌ی کتاب‌های سینمایی و نمایشنامه می‌بینم، بنابراین همچنان خلاق باقی خواهم ماند. فقط فکر می‌کنم که در فیلمسازی هرآنچه باید انجام می‌دادم را انجام داده‌ام.»

به گزارش سی نما، «روزی روزگاری در هالیوود» نامه‌ی عاشقانه‌ی تارانتینو به فیلمسازی در دورانی توصیف شده که کارگردان را شیفته‌ی سینما کرد. در این فیلم که می گذشته در کن به نمایش درآمد و شخصی‌ترین اثر فیلمساز شمرده می‌شود، ستارگانی چون «لئوناردو دی‌کاپریو»، «برد پیت»، و «مارگو رابی» ایفای نقش کرده‌اند.

تارانتینو در پاسخ به این سؤال که آیا پس از «هالیوود» از فیلمسازی دست می‌کشد یا نه می‌گوید: «خوب… اگر با استقبال خوبی مواجه شود، شاید تا فیلم دهم پیش نروم. شاید همین الان کارم تمام شود! شاید پیش از موعد کارم تمام شود. خواهیم دید.»

تارانتینو مزاح نمی‌کند، دست کم «برد پیت» چنین فکر می‌کند. این بازیگر که در «حرامزاده‌های بی‌شرف» هم با کارگردان همکاری کرده است، در مصاحبه با مجله می‌گوید: «نه، فکر نمی‌کنم فریبی در کار باشد. به نظر من خیلی جدی است. من هم از این مسئله پیش او اظهار تأسف کرده‌ام، اما او دقیقاً می‌داند چه زمانی به فیلمسازان منحرف شده از راه شبیه شده است. البته برنامه‌های دیگری هم دارد و قرار نیست برای مدت طولانی خداحافظی کند.»

برنامه‌ی تارانتینو برای بازنشستگی پس از ۱۰ فیلم هواداران او بعضی از فیلمسازان بزرگ را نگران کرده است. «پل توماس اندرسون» در حین برگزاری کنفرانس خبری «رشته‌ی خیال» (Phantom Thread) گفته بود فلسفه‌ی تارانتینو را درک نمی‌کند: «می‌دانم که «کوئنتین تارانتینو» مایل است بگوید: «من ۱۰ فیلم می‌سازم و سپس کنار می‌کشم.» اما من هرگز چنین کاری نخواهم کرد. نمی‌دانم چطور می‌تواند چنین حرفی بزند، یا چطور می‌تواند حرف خودش را جدی بگیرد. من مایل تا زمانی که توان داشته باشم به فیلمسازی ادامه دهم. تا وقتی بتوانم ادامه می‌دهم.»

پیش‌بینی می‌شود فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در هفته‌ی اول اکران ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار فروش کند. بعضی از پخش‌کنندگان آمریکایی حتی فروش ۵۰ میلیون دلاری فیلم را هم محتمل دانسته‌اند، اما با فیلمی ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه‌ای مواجهیم که از ریتمی سریع مثل «حرامزاده‌های بی‌شرف» (۳۸ میلیون دلار) و یا «جانگو رها شده» (۳۰.۱ میلیون دلار در ۳ روز، ۶۳.۴ میلیون دلار در ۶ روز) برخوردار نیست.

فیلم نهم تارانتینو در ۲۶ جولای باید با بازسازی لایو اکشن «شیر شاه» دیزنی که ۱۸ جولای روی پرده می‌رود رقابت کند و در صورتی که آن فیلم بیش از ۱۷۰ میلیون دلار در ماه جولای فروش کند، در هفته‌ی دوم اکران هم رتبه‌ی اول را به «روزی روزگاری در هالیوود» نخواهد داد. یونیورسال هم از ۲ آگوست اسپین‌آف «هابز و شا» (Hobbs & Shaw) با بازی «دووین جانسون» و «جیسون استاتهام» را به نمایش درمی‌آورد.

«روزی روزگاری در هالیوود» که بر اساس ۶۵ نقد از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۲ درصد دریافت کرده، و با بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلاری بدون احتساب مخارج بازاریابی به تولید رسیده، در تاریخ ۲۶ جولای در آمریکا اکران می‌شود.

کوئنتین تارانتینو تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین