کد خبر: 37311 A

مرگ دردناک کودک سه ساله سوژه فیلم شد/ اعتراض خانواده آلان

مرگ دردناک کودک سه ساله سوژه فیلم شد/ اعتراض خانواده آلان

داستان مرگ دردناک کودک سه ساله سوریه‌ای در حالی در قالب فیلمی با بازی استیون سیگال روایت می‌شود که خانواده آلان کردی نسبت به تولید این فیلم اعتراض دارند.

ایران آرت: در شرایطی که فیلمبرداری پروژه سینمایی "آیلان کودک" یا "دریای مرگ" از چند روز پیش در ترکیه آغاز شده است، خانواده کردی اعلام کرده‌اند هرگز اجازه نمی‌دهند چنین فیلمی درباره کودک خردسال آنها ساخته شود. تیما کردی، عمه آلان کردی در این باره به رسانه‌ها گفت: "برادرم عبدالله تازه خبر تولید فیلم را شنیده و بسیار ناراحت و خشمگین است. او اجازه نمی‌دهد کسی درباره مرگ فرزند سه ساله‌اش فیلم بسازد."

به گزارش همشهری آنلاین، حدود چهار سال از پیدا شدن جنازه بی‌جان آلان کردی در سواحل ترکیه می‌گذرد و در این سال‌ها خیلی‌ها خواسته‌اند این ماجرای دردناک و غمبار را به فیلم تبدیل کنند اما خانواده کردی معتقدند کسی حق ندارد فرزند آنها را حتی در قالب تصویر دوباره به این دنیا بازگرداند. عمه آلان هم به اشاره به بازی سیگال در "دریای مرگ" افزود: "شما چقدر درباره خانواده من می‌دانید آقای استیون؟ این اتفاق هرگز نمی‌افتد و ما اطمینان داریم شما از بازی کردن در این فیلم شرمنده می‌شوید."

خانواده کردی حتی به نام فیلم هم اعتراض کرده‌اند و می‌گویند نام آلان باید دست‌نخورده باقی بماند. عمر ساریکایا، تهیه‌کننده و فیلمساز سرشناس ترکیه‌ای با پیشینه ساختن فیلم "اسلام‌هراسی" در سال ۲۰۱۸ روی صندلی کارگردانی "دریای مرگ" نشسته و قصد دارد آن را روز دوم سپتامبر (همزمان با سالگرد پیدا شدن جنازه آلان) آماده نمایش کند. ضمن اینکه با نظر ساریکایا، تمام سود حاصل از اکران و فروش فیلم به کارهای انسان‌دوستانه اختصاص می‌یابد.

آلان کردی اواخر تابستان ۲۰۱۵ کنار برادر بزرگ‌تر و مادر خود همراه ۲۰ نفر دیگر به امید رسیدن به یک زندگی بهتر سوار قایقی در دریای مدیترانه شدند اما قایق شکست و ۱۵ نفر از سرنشینان آن از جمله سه عضو خانواده کردی جان خود را از دست دادند. امواج دریا جنازه آلان سه ساله را به سواحل ترکیه رساند و رسانه‌ای شدن تصویر پیکر بی‌جان کودک بی‌گناه موجی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی راه انداخت و توجه دنیا را به بحران پناهجویان جلب کرد.

 

سوریه هالیوود استیون سیگال جنگ سوریه آیلان کودک دریای مرگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین