کد خبر: 37231 A

مدلینگ دختران زیر ۱۸ سال ممنوع می‌شود؟

مدلینگ دختران زیر ۱۸ سال ممنوع می‌شود؟

مالک برندهایی مثل گوچی، سن لوران و الکساندر مک کویین اعلام کرد که دیگر از مدل‌های زیر ۱۸ سال استفاده نخواهد کرد.

ایران آرت: مرگ یک مدل ۱۴ ساله روسی در هفته مُد شانگهای همراه با انتشار این بیانیه، و یادآوری حقوق و شرایط کاری مدل‌ها و مانکن‌ها که نظارت خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد به بحث در این باره دامن زد.

شرکت Kering، مالک برندهایی مثل گوچی، سن لوران و الکساندر مک کویین اعلام کرد که دیگر از مدل‌های زیر ۱۸ سال استفاده نخواهد کرد. سیاستی که از فصل آینده یعنی پاییز-زمستان سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به اجرا در می‌آید.

به گزارش یورونیوز، فرانسوا هانری پینوو، مدیر اجرایی شرکت، در این بیانیه اظهار کرده که با آگاهی "از نفوذ خود بر نسل های جوان، معتقدیم که مسئولیت ارائهٔ بهترین راهکارهای ممکن را در بخش لوکس داریم، و امیدواریم جنبشی ایجاد کرده باشیم که دیگران را به پیروی از آن تشویق کند."

البته این اتفاق در عمل رخ نداد و شرکت LVMH مالک برندهایی نظیر لویی ویتون و دیور اعلام کرد بیانیه جدید را دنبال نخواهد کرد و به بیانیه سال ۲۱۰۷ متعهد خواهد ماند؛ بیانیه‌ای که در آن محدودیت سنی مدل‌ها داشتن ۱۶ سال و بالاتر بود و علاوه بر این هر دو شرکت متعهد شده بودند که از مدل‌های زن زیر سایز ۳۲ و مدل مرد زیر سایز ۳۴ استفاده نخواهند کرد.

best_runway_models_of_all_time

آژانس‌های مد به مدل‌های نوجوانان: درباره سن‌تان دروغ بگویید!

BAFP در پاریس می‌گوید که آژانس‌های مدل‌یابی یک مجموعه را به مشتری‌شان ارائه می‌کنند و جزئیات چندانی هم درباره سن و سال مدل‌ها در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهند و فقط بعضی وقت‌ها اگر مسألهٔ سن مطرح شود، ممکن است بگویند که این مدل قبول نمی‌کند که برهنه کار کند.

آقای ونبورن که با مدل‌های کم سن و سال کار کرده می‌گوید: "من حس نمی‌کنم این بیانیه چیزی را عوض کند یک مدل ۲۳ ساله می‌تواند همانقدر در کار مشکل داشته باشد که یک مدل ۱۷ ساله."

90186_772

آرتور ونبورن می‌افزاید: "به نظرم موضوع مدلهای نابالغ کمی عجیب است چون می‌دانم این مدل‌ها را در خیابان انتخاب می‌کنند، خیلی از مدل‌ها اینطوری انتخاب می‌شوند. خیلی وقتها، اولین توصیه به کسانی که دنبال مدل می‌گردند این است که: بروید جلوی دبیرستان‌ها!"

این کارشناس مد معتقد است که آژانس‌های مدلینگ فقط کاری را می‌کنند که مشتری بخواهد.اگر بازار بیشتر مدل پیر بخواهد آژانس‌ها مدل پیر استخدام می‌کنند و اگر مدل جوان بخواهند آژانس هم مدل‌های جوان استخدام می‌کند.

اما آژانس‌های مدل‌یابی عاملی کلیدی در این فرآیند هستند. این آژانس‌ها نوجوانان را وا می‌دارند تا به هر نحو شده دربارهٔ سن خود دروغ بگویند تا وارد این حرفه شوند.

dolce__gabbana_runway_milan_fw18_main_-_getty_-_h_2018

فرنوش حمیدیان، مدل ایرانی کار خود را از ۱۶ سالگی در ایران شروع کرده و حالا سه سالی است در پاریس به عنوان مدل حرفه‌ای به کارش ادامه می‌دهد.

خانم حمیدیان درباره نقش آژانس‌های مدل‌یابی در این زمینه می‌گوید:‌ "بسیاری از آژانس های مدلینگ به شما می‌گویند در مورد سنتان دروغ بگویید؛ اگر از ۱۸ سال کمتر دارید، بگویید ۱۸ سال دارید، اگر ۳۰ ساله‌تان است بگویید ۲۳ ساله‌اید. این موضوع اصلا کنترل نمی‌شود زیرا در زمان انتخاب مدل کسی از شما مدرک شناسایی نمی‌خواهد."

آرتور ونبورن معتقد است بیانیه اخیر، مسالهٔ به کار گرفتن مدل‌های نابالغ را چندان از بین نخواهد برد. بلکه فقط ممکن است برندها را از مشکلات حقوقی برهاند. او بر این باور است که مدل‌های کم سن و سال، همچنان در برخی برندها و برخی کارها باقی خواهند ماند.


00190fullscreen

مدل مانکن مدلینگ فشن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین