کد خبر: 37153 A

بازیگر "جنگ سرد" در نقش مخترع قرن بیستم

بازیگر "جنگ سرد" در نقش مخترع قرن بیستم

توماش کوت قرار است در نقش نیکولا تسلا مخترع برجسته قرن 20 ایفای نقش کند.

ایران آرت: سال گذشته آلفونسو کوارون با "روما" جوایز بهترین فیلم خارجی‌زبان را در رویدادها و محافل سینمایی مختلف درو کرد و اثر پاوو پاولیکوفسکی به نام "جنگ سرد" با بازی‌های توماش کوت و یوانا کولیک هم بسیار تحسین شد.

به گزارش "ددلاین" توماش کوت قرار است در نقش مخترع مشهور نیکولا تِسلا در درام زندگی‌نامه‌ای "نیکولا" بازی کند که نویسندگی و کارگردانی‌اش را آناند تاکر بر عهده دارد؛ فیلم‌سازی که گرچه آثار موفق زیادی در کارنامه ندارد اما سال ۱۹۹۸ با درام زندگی‌نامه‌ای "هیلاری و جکی" درخشید و هر دو بازیگر اصلی‌اش، امیلی واتسن و ریچل گریفیث نامزد جوایز اسکار بازیگری شدند.به گزارش هنروتجربه، البته تاکر با فیلم‌های "سال کبیسه" و "دختر فروشنده" هم شناخته می‌شود که اولی ناموفق بود و دومی نسبتاً مورد توجه قرار گرفت.

تاکر درباره این پروژه می‌گوید: "نیکولا تسلا یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نخبه‌های سرآغاز سده بیستم بود و از بسیاری جهات خالق دنیای مدرن ماست. اما علاوه بر این، او یک انسان پیچیده و فوق‌العاده هم بود. در طرف دیگر، توماش بازیگر توانمند و ممتازی است که وقتی بازی فوق‌العاده‌اش را در "جنگ سرد" دیدم، تردیدی نکردم که او باید این نقش را بازی کند."

هنوز مشخص نیست که "نیکولا" برای نمایش در چه تاریخی تولید می‌شود اما از این پس، علاقه‌مندان بی‌شک پیگیر این پروژه خواهند بود.

 

پاوو پاولیکوفسکی فیلم جنگ سرد توماش کوت نیکولا تسلا مخترع
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین