کد خبر: 37137 A

وضعیت بازار کتاب در سال 2019/ کتاب‌های مذهبی پرفروش شدند

وضعیت بازار کتاب در سال 2019/ کتاب‌های مذهبی پرفروش شدند

گزارش تازه اتحادیه ناشران امریکایی از رشد ۶,۷ درصدی فروش کتاب در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داده که کتب دینی بیشترین سهم را در این افزایش داشته است.

ایران آرت: اتحادیه ناشران آمریکایی در گزارش اخیر خود نشان می‌دهد که فروش بازار کتاب آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی با فروش دو و نیم میلیارد دلار ۶,۷ % درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است.

به گزارش ایبنا به نقل از اکتوالیته، این گزارش هم‌چنین آشکار می‌کند که تنها در ماه می، بازار کتاب امریکا ۷۳۳,۶ میلیون دلار فروش داشته که نسبت به سال گذشته و در همین بازه زمانی با ۱۴۰,۵ میلیون فروش تا ۲۳,۷ رشد کرده است.

کتب دینی و مذهبی با رشد بیست درصدی بیشترین سهم را در افزایش فروش کتاب در امریکا داشته و ۱۷۴,۵ میلیون دلار از درآمد این بازار را به خود اختصاص داده است. با این حال کتب کودک با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته و با فروش ۱۰۰۸ میلیون دلار همواره مهم‌ترین بخش درآمد بازار کتاب در امریکا را شکل می‌دهد.

اطلاعات دیگر به دست آمده، حاکی از آن است که فروش کتاب‌های کاغذی با جلد سخت با ۱۷,۸ % افزایش ۱۹۲,۸ میلیون دلار از درآمد را به خود اختصاص داده است.

کتاب‌های صوتی در آمریکا به محبوبیت خود ادامه داده و ۳۵,۳ % فروش بیشتر را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ داشته؛ به‌طوری که از فروش ۹۸,۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۳۳,۶ میلیون دلار در نیمه اول سال جاری رسیده است.

در این میان فروش کتب الکترونیک با کاهش مستمر مواجه بوده و با نزول درآمد ۴,۵ % از  ۲۵۵,۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۲۴۴,۴ میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

کتب درسی نیز وضعیت خوبی داشته و با ثبت ۷,۹ % افزایش از ۸۵۹,۹ میلیون دلار در سال گذشته به ۹۲۷,۶ دلار در سال جدید رسیده است.

کتاب کتابفروشی کتاب دینی کتاب مذهبی فروش کتاب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین