کد خبر: 37031 A

رقصان‌ترین ساختمان جهان، نماد عشق و زیبایی/ عکسها

رقصان‌ترین ساختمان جهان، نماد عشق و زیبایی/ عکسها

"ساختمان رقصان" در پایتخت جمهوری چک ساخته و تبدیل به نماد شهر پراگ شده است.

ایران آرت: طراحان ساختمان رقصان، رقص عاشقانه یک زوج را طراحی و معماری کرده‎اند و گویی تماشاگران خود را به عشق و مهربانی دعوت می‎کنند. واکلاو هاولآخرین رئیس جمهور چکسلواکی و اولین رئیس جمهور چک، پیشنهاد ساخت خانه رقصان را مطرح کرد. نام دیگر این بنا ساختمان "گینگر و فرد" است. طراحان و سازندگان این عمارت، ولادو ملیونیک و فرانک گری هستند.

این ساختمان رقصان و جالب، هم‎اکنون نماد شهر پراگ است. شایان ذکر است که طرح زیبایی از این ساختمان، روی سکه‎های طلایی‎رنگ که بانک ملی کشور چک با عنوان " ۱۰ قرن معماری چک" ضرب کرده، نقش بسته، طرحی که نشان دهنده برتری و خاص بودن معماری این خانه است.

به گزارش مجله دلتا، این بنا روی ویرانه‎های ساختمانی در جریان بمب‎گذاری سال 1945 پراگ، ساخته شده و گویی این پیام را به مردم می‎دهد که می‎توان پس از هر ویرانی عشق را دوباره ساخت و از نو با رقص هستی هماهنگ شد.

این ساختمان دوست‎داشتنی، تلفیقی از معماری مدرن و تاریخی است. بیشترین سبک معماری شهر پراگ سبک‎های باروک، گوتیک است، به همین دلیل، معماری مدرن و غیرسنتی خانه رقصان، اعتراض مردم پراگ را برانگیخت.

3

خانه رقصان در مجاورت رودخانه ولتوا در پراگ واقع شده است و فقط طبقه بالای آن که یک رستوران بسیار معروف است، برای عموم مردم باز است. در فضای دلنشین رستوران آن، امکان دیدن فضای دلچسب رودخانه و هماهنگ شدن با طبیعت سرسبز اطراف آن وجود دارد.

خانه رقصان، تبدیل به خانه‎ای بسیار معروف در جهان شده و یکی از مشهورترین ساختمان‎هایی است که بین سال‎های 1992-1996 ساخته شده است. امروزه این بنا به عنوان یک شگفتی معماری مدرن شناخته می شود.

5

1

2

4

معماری ساختمان معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین