کد خبر: 36636 A

فروش 1.12 دلاری اولین نقاشی تن‌تن/ عکس

فروش 1.12 دلاری اولین نقاشی تن‌تن/ عکس

نسخه اصلی نقاشی "‌تن تن" به مبلغ 1.12 میلیون دلار به فروش رسید.

ایران آرت: نسخه اصلی نقاشی "‌تن تن" که بر روی جلد اولین جلد از سری کتاب‌های "‌تن تن" چاپ شده بود،‌ 1.12 میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، این تصویر که خالق آن "هرژه" تصویرگر سرشناس بلژیکی است، "‌تن تن" را در حالی که بر روی کنده درختی نشسته است و سعی دارد یک پروانه هواپیما چوبی بسازد به تصویر می‌کشد.

این تصویر مربوط به قسمتی از داستان است که هواپیمای "‌تن تن" پس از یک فرود خطرناک و سخت با صدمات جدی مواجه می‌شود.

57890440
اولین نقاشی "تن‌تن" که ۱.۱۲ میلیون دلار به فروش رسید

بیشتر تصاویر قدیمی منتشرشده بر روی جلد کتاب‌های "‌تن تن"، در موزه "هرژه" واقع در "بلژیک" به نمایش گذاشته می‌شود.

این تصویر که روز شنبه در "‌دالاس" به فروش رسید، قدیمی‌ترین تصویر خلق شده از سری داستان‌های مربوط به "‌تن تن" است که توسط "‌هرژه" امضا شده است.

ماجراهای "تن‌تن" از مشهورترین آثار کمیک تاریخ ادبیات و به ویژه تاریخ اروپا است که تاکنون به بیش از هفتاد زبان ترجمه شده است و به لطف همین سری آثار، نام "هرژه" در سال ۲۰۰۳ در تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک حک شد. "ماجراهای تن‌تن" تا کنون بارها مورد اقتباس نمایشی، تلویزیونی و سینمایی قرار گرفته‌اند.

"تن‌تن در سرزمین شوروی‌ها" (۱۹۳۰)، "تن‌تن در کنگو" (۱۹۳۱)، "تن‌تن در آمریکا" (۱۹۳۲)، "سیگارهای فرعون" (۱۹۳۴)، "گل آبی" (۱۹۳۶)، "گوش شکسته" (۱۹۳۷)، "جزیره سیاه" (۱۹۳۸)، "عصای اسرارآمیز" (۱۹۳۹)، "خرچنگ پنجه طلایی" (۱۹۴۱)، "ستاره اسرارآمیز" (۱۹۴۲) و "راز تک‌شاخ" (۱۹۴۳) از معروف‌ترین داستان‌های مجموعه ۲۴ جلدی "تن‌تن" هرژه هستند.

"هرژه" به‌صورت آکادمیک هنر را فرا نگرفته بود، اما پس از ترک مدرسه، ابتدا به‌عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به‌دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگ در سال ۱۹۸۳ به خلق "ماجراهای تن‌تن" مشغول شد. این نویسنده بلژیکی در سوم مارس ۱۹۸۳ در بروکسل بلژیک از دنیا رفت و با مرگش، آخرین کتاب تن‌تن به نام "تن‌تن و هنر الفبا" ناتمام ماند.

 

نقاشی تن تن هرژه حراجی تصویرگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین