کد خبر: 36429 A

خداحافظی با بزرگترین عرضه‌کننده دیجیتال موسیقی

خداحافظی با بزرگترین عرضه‌کننده دیجیتال موسیقی

اپل قصد دارد به جای آیتیونز برنامه‌های مستقل موسیقی، تلویزیونی و پادکست را ارائه دهد.

ایران آرت: پس از دو دهه از راه اندازی سرویس موسیقی آیتیونز (iTunes)، اپل اعلام آمادگی کرده تا این بخش را تعطیل کند و به دو دهه حضور در عرصه‌ی موسیقی پایان دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این غول تکنولوژی قصد دارد تا به جای آیتیونز برنامه های مستقل موسیقی، تلویزیونی و پادکست را ارائه دهد. به گزارش نوا، این خبر از سال های قبل شایعه شده بود. کاربران می توانند کارهایی مثل خرید موسیقی را از برنامه ی موسیقی اپل به روشی که از آیتیونز استفاده می‌کردند، استفاده کنند.

با اینکه دور انداختن برند iTunes ممکن است خیلی تو ذوق بزند اما با این کار اپل خود را به عنوان یک شرکت چندمنظوره در عرصه ی رسانه معرفی خواهد کرد. این کار برای آینده ی اپل بسیار مهم خواهد بود زیرا این شرکت می تواند با افت فروش تلفن های هوشمند، با رشد ارائه خدمات، خود را تضمین کند.

در ادامه ی این گزارش گفته شده که اپل قصد دارد تا برنامه های دیگری را نیز شامل شود؛ مانند کتاب خوانی!

اما پس از مرگ آیتیونز، هرگز نمی‌توانیم از تاثیر آن بر عرصه موسیقی چشم پوشی کنیم. قبل از حضور آیتیونز، دنیای موسیقی در حال خودکشی برای جلوگیری از فروش غیرقانونی موزیک ها بود اما محصول استیو جابز توانست خدماتی کاربرپسند و پایدار را برای شنیدن موسیقی ارائه دهد. شرکت‌های دیگری مانند سونی و یا مایکروسافت هم خدماتی مانند آیتینوز ارائه دادند اما تفاوت در آن بود که آن‌ها شرکت‌های تکنولوژی‌ای بودند که تنها روش ساخت سخت افزارها را بلد بودند و توانایی مقابله با سرویس پیچیده‌ی اپل را نداشتند.

پاول ویدیچ، معاون شرکت موسیقی وارنر، دوسال پیش در مصاحبه‌ای با رولینگ استون گفت: "اپل واقعا تنها شرکتی بود که می‌توانست دو نقطه را به هم برساند و محصولی جذاب را برای مصرف کننده به نمایش درآورد."

 

اپل موسیقی آیتیونز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین