کد خبر: 36422 A

جایزه دستاوردهای فوق‌العاده برای گران‌ترین بازیگر تلویزیون

جایزه دستاوردهای فوق‌العاده برای گران‌ترین بازیگر تلویزیون

هیو لوری بازیگر سرشناس بریتانیایی با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره ادینبورگ تجلیل می‌شود.

ایران آرت: بازیگر سریال‌هایی چون "هاوس" و "مدیر شب" جایزه دستاورد فوق‌العاده را از جشنواره تلویزیونی ادینبورگ دریافت می‌کند.

این فستیوال همچنین در بخش "گفت‌وگویی با…" نشستی با حضور این بازیگر برگزار می‌کند.

به گزارش مهر، لوری فهرست بلندی از نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه دارد و چند دهه است که در صنعت سینمای بریتانیا هنرنمایی کرده است. بازی در فیلم‌های کمدی کلاسیکی که نیمی از آن‌ها با استیون فرای همراه بوده، از جمله این نقش‌هاست. او به تازگی بازیگر سریال "کچ ۲۲" در کنار جورج کلونی بوده است.

پیش از وی مایکل پالین، بریل ورچو، راسل تی دیویس و سالی وین‌رایت از جمله چهره‌هایی بودند که این جایزه را دریافت کرده‌اند.

لیزا کمپل مدیر فستیوال ادینبورگ از لوری به‌عنوان چهره‌ای یاد کرد که در طیف متنوعی از برنامه‌ها و فیلم‌ها ظاهر شده و در ژانرهای متنوعی بازی کرده و در همه آن‌ها درخشان ظاهر شده است. وی حضور او در این جشنواره را فرصت مغتنمی دانست که از زبان خودش به فراز و فرودهای کاری‌اش گوش داده شود.

جایزه دستاورد فوق‌العاده جشنواره ادینبورگ ۲۲ اگوست به این بازیگر اهدا می‌شود.

هیو لوری بازیگر، گوینده، کمدین، نویسنده، نوازنده و کارگردان انگلیسی است. او برای نخستین‌بار با بازی در نمایش دو نفری تلویزیونی فرای و لوری شناخته شد. همکاری او و هم‌بازیش استیون فرای بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۰ در این شو ادامه یافت. این دو در پروژه‌های دیگری نیز همکاری داشته‌اند. از سال ۲۰۰۴، او ایفاگر نقش دکتر گرگوری هاوسشخصیت اصلی مجموعه دکتر هاوس است. او برای بازی در این نقش دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکرین آکتورزگیلد برده‌است و ۶ بار نیز برای دریافت جایزه امی نامزد شده‌است.

در سال‌های اخیر لوری در میان بازیگران سریال‌های درام تلویزیون آمریکا بیشترین دستمزد را دریافت کرده و سال ۲۰۱۱ نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس، با دو رکورد ثبت شد؛ به‌عنوان بازیگری که تا آن زمان بالاترین دستمزد برای بازی در یک سریال درام را دریافت کرده‌است؛ با دریافت ۷۰۰ هزار دلار آمریکا برای بازی در هر قسمت و به‌عنوان پرتماشاگرترین بازیگر مرد نقش اول در تلویزیون.

لوری در فیلم‌های سینمایی نیز ایفای نقش کرده که "حس و حساسیت"، "۱۰۱ سگ خالدار"، "پرواز ققنوس" و انیمیشن "هیولاها علیه بیگانگان" از جمله آنها هستند.

 

هالیوود بازیگر کچ 22 هیو لوری جشنواره فیلم ادینبورگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین