کد خبر: 36310 A

بهترین کتاب‌های غیرداستانی شش ماه اول سال میلادی

بهترین کتاب‌های غیرداستانی شش ماه اول سال میلادی

مجله تایم بهترین آثار غیرداستانی سال 2019 در شش ماه اول سال را معرفی کرد.

ایران آرت: هر ساله و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی مجلات و روزنامه‌های مختلف خارجی، فهرستی از بهترین‌های آثار داستانی، غیرداستانی و ادبیات کودک چاپ شده در آن سال را معرفی می‌کنند. این بار مجله تایم در اقدامی متفاوت بهترین آثار غیرداستانی سال 2019 در شش ماه اول سال را معرفی کرده است.

به گزارش ایبنا به نقل از تایم، بهترین آثار غیرداستانی سال 2019 تاکنون از خوانندگان درخواست کرده‌اند که تغییری ایجاد کنند. مثلا در "متهم" نوشته امیلی بازلون از مخاطب می‌خواهد به دادستان‌ها در دادگاه قدرت نبخشند. "در زمین غیرقابل‌سکونت" نوشته دیوید والاس به ما هشدار می‌دهد اگر تغییری در رفتارمان با زمین به وجود نیاوریم آینده‌ای وحشتناک در انتظارمان خواهد بود. این آثار، که توسط دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، و متخصصین حوزه‌های مختلف به نگارش درآمده است، به ما فرصتی برای بهتر دیدن دنیا و محیط اطرافمان می‌دهند.

بهترین آثار غیرداستانی سال 2019 تا کنون از نگاه مجله تایم به شرح زیر است:

"متهم" نوشته امیلی بازلون

دادگاه‌های آمریکا باید عدالت را بین متهم و شاکی به وجود آورد اما امیلی بازلون، روزنامه‌نگار و مفسر ادعا می‌کند که زندانی کردن عموم در کشور نشان می‌دهد در حقیقت به متهم ظلم هم می‌شود. در کتاب "متهم" نویسنده به وسیله روایت زندگی دو متهم از قدرت زیاد دادستان‌ها در کشور آمریکا انتقاد می‌کند.

"ساعات خشمگین: قتل، کلاهبرداری، و آخرین دادگاه هارپر لی" نوشته کیسی سِپ

پس از انتشار "کشتن مرغ مقلد" چه اتفاقی برای هارپر لی رخ داد؟ نویسنده کتاب‌اولی درباره وسواس هارپر لی برای بررسی چند قتل در آلاباما در سال 1970 میلادی تحقیق کرده است. اگرچه بررسی چند قتل لی را مجاب کرد تا کتابی دیگر بنویسد اما احتمالاً هیچ‌وقت نگارشش را به پایان نرسانده است. سِپ در اولین کتابش درهای درک یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ادبی آمریکا را می‌گشاید.

"انگلیسی دِرِیِر" راهنمای صحیح سبک و دقت" نوشته بنجامین دِرِیِر

اگر یاد گرفتن قوانین مربوط به علائم نگارشی و دستور زبان برایتان جذابیت ندارد بنجامین دِرِیِر نظرتان را تغییر می‌دهد. در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه نویسنده بهتری شوید. این کتاب برای کسانی که ارزش کلمات را خوب می‌دانند لذت‌بخش خواهد بود.

"جاده سنگی: نوسازی، برتری سفیدپوستان، و قدرت گرفتن جیم کرو" نوشته هنری لوئیس گیتز

آمریکا در دوره پس از الغای برده‌داری امید زیادی در دل آمریکایی-آفریقایی‌ها زنده کرد اما این امید با قدرت گرفتن قوانین جیم کرو و افراطی‌های سفیدپوستی که هزاران سیاه‌پوست را به قتل رساندند جای خود را به وحشت و ترس داد. هنری گیتز، فیلم‌ساز و روزنامه‌نگار دوره پیش از جنبش حقوق مدنی در دهه 1960 میلادی را در رابطه با نژادپرستی بررسی می‌کند. (قانون جیم کرو به قانون جداسازی سفیدپوستان و سیاه‌پوستان در ایالت‌های جنوبی آمریکا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم گفته می‌شود.)

"ریاضی بقا: یاداشت‌هایی درباره خانواده‌های آمریکایی" نوشته میچل جکسون

جکسون در اولین کتابش سیاه‌پوست بودن و بزرگ شدن در یک شهر سفیدپوست را برای دیگران تشریح می‌کند. داستان غم‌انگیز زندگی خود و دیگر سفیدپوستان دستاویزی می‌شود تا خواننده قیمت واقعی بقای سیاه‌پوستان در آمریکا را نشان دهد.

"هیچ‌چیز نگو" داستان واقعی قتل و حافظه در شمال ایرلند" نوشته پاتریک کیف

در سال 1972 جین مک‌وسل قربانی دوران انقلاب ایرلند شد و به صورت مرموزی از آپارتمانش در بلفاست او را دزدیدند و هیچ‌وقت به خانه بازنگشت. پاتریک کیف، خبرنگار به موضوع این جنایت در کتابش می‌پردازد و در نهایت به خواننده نشان می‌دهد که مردم برای به دست آوردن صلح چه حاضرند دست به چه کارهایی بزنند.

"ضربان قلب ووندد نی" نوشته دیوید تروئر

دیوید تروئر داستان قتل‌عام ووندد نی را دست‌مایه کتاب جدیدش کرده است. کشتار ووندد نی در نزدیکی نهری به همین نام رخ داده است و در آن ارتش آمریکا حدود 300 سرخ‌پوست را به قتل رساندند. (ماجرایی که سبب شد مارلون براندو هنگام دریافت جایزه اُسکار سال 1973 برای فیلم "پدرخوانده" مردی سرخپوست را به روی صحنه بفرستد.)

"زمین غیرقابل‌سکونت" نوشته دیوید والاس-وِلز

طاعون، آتش‌سوزی، و سیل را در رمان‌های فانتزی نشانه‌های آخرالزمانی می‌دانند اما دیود والاس هشدار می‌دهد که در آینده با همه این موارد روبه‌رو خواهیم شد. والاس معتقد است زمین به سمتی پیش می‌رود که روزی غیرقابل‌سکونت خواهد بود و این موضوع سریع‌تر از آنچه می‌پنداشتیم رخ می‌دهد.

"اسکیزوفرنی جمعی" نوشته اِسمه ویون وانگ

این مجموعه مقاله به خواننده کلمات و مفاهیمی جدید برای توصیف بیماری‌های روانی ارائه می‌دهد.

"بازسازی معجزه" نوشته جولی ییپ-ویلیامز

معجزه‌ای که در عنوان کتاب است به زندگی خود نویسنده اشاره دارد. ویلیامز در کشور ویتنام و نابینا به دنیا آمد اما او با مشکلات زندگی جنگید. سال‌ها بعد وارد دانشگاه هاروارد و وکیلی موفق می‌شود و مادر دو فرزند است. تا اینکه دچار سرطان می‌شود و همه چیز تغییر می‌کند. ویلیامز 37 ساله که مراحل پایانی عمرش را سپری می‌کند خواننده را در این سفر به همراه خود می‌برد تا معنایی برای همه این اتفاقات بیابد.

 

کتاب هارپر لی نویسنده امیلی بازلون کیسی سپ بنجامین دریر لوئیس گیتر میچل جکسون کتاب غیرداستانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین