کد خبر: 36112 A

نقاشی 12 سالگی میکل‌آنژ کشف شد

نقاشی 12 سالگی میکل‌آنژ کشف شد

یکی از اولین نقاشی‌های موجود از میکل‌آنژ نقاش، معمار و مجسمه‌ساز ایتالیایی کشف شد.

ایران آرت: کمتر کسی حدس می زند این نقاشی که تصویر نشسته مردی را نشان می دهد، حاصل دست این هنرمند در سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی باشد.

اما این اثر همان نابغه ای است که بعدها شاهکارهایی چون مجسمه داوود و دیوارنگاره های کلیسای "سیستین" در واتیکان را خلق کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تلگراف، "تیموتی کلیفورد" محقق برجسته دوره رنسانس ایتالیا گفت که به محض مشاهده این نقاشی، احتمال زیاد داد که از آثار میکل‌آنژ باشد.

وی پس از تحقیقات بیشتر به این نتیجه رسید که نقاشی از اولین آثار نوجوانی بوده است که روزی به عنوان یکی از برجسته ترین هنرمندان جهان شناخته شد.  

کلیفورد با اعلام اینکه میکل‌آنژ در خلق این اثر، دو نوع متفاوت از مرکب قهوه ای را مورد استفاده قرار داده، یادآور شد که وی در این نقاشی از یک روش خاص طراحی استفاده کرده است.

کشف این اثر نقاشی از آن جهت حائز اهمیت است که گفته می شود این هنرمند ایتالیایی پس از تکمیل آثارش، نقاشی های خود را از بین می برده است. این آثار، شامل تعداد زیادی از نقاشی هایی است که وی اندکی قبل از مرگش آن را سوزانده است.

میکل‌آنژ پس از تکمیل آثارش، نقاشی های خود را از بین می برده است. این آثار، شامل تعداد زیادی از نقاشی هایی است که وی اندکی قبل از مرگش آن را سوزانده است.

"جورجیو واساری" مورخ ایتالیایی که زندگی نامه میکل‌آنژ را به رشته تحریر درآورده، نوشته است: این هنرمند درست قبل از مرگش، شمار زیادی از نقاشی ها و طرح های اولیه خود را سوزاند تا اجازه ندهد دیگران از زحماتی که تحمل کرده بود یا روش هایی که نبوغش را آزمایش می کرد، مطلع شوند، از بیم آنکه مبادا این آثار، آثاری کامل به نظر نیاید.

میکل‌آنژ مجسمه ساز، نقاش، معمار و شاعر دوره رنسانس بود که در فلورانس متولد شد و نفوذی بی نظیر در گسترش هنر غربی اعمال کرد.

وی بی شک یکی از الهام بخش ترین و مستعدترین هنرمندان تاریخ معاصر به شمار می رود.

در دوره زندگی وی، جهان غرب دستخوش تحولاتی بود که مهمترین دوره تغییر از زمان سقوط امپراطوری روم محسوب می شد.

میکل‌آنژ ششم مارس ۱۴۷۵ به دنیا آمد. وی اولین هنرمندی بود که در زمان حیات، به عنوان یک هنرمند به رسمیت شناخته شد و همچنین اولین هنرمند غربی بود که داستان زندگی اش در زمان حیات وی منتشر شد.

نقاشی هنرمند میکل آنژ اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین