کد خبر: 36101 A

استقبال سینمای کره جنوبی از برنده نخل طلا

استقبال سینمای کره جنوبی از برنده نخل طلا

سازنده فیلم «انگل» که در جشنواره فیلم کن امسال موفق به کسب جایزه نخل طلا شد، در کشورش با اقبال روبه‌رو شد.

ایران آرت: بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای دوشنبه شب وقتی وارد کشور شد با استقبال وسیع هم‌وطنانش در فرودگاه روبه‌رو شد.

به گزارش مهر، وی که شنبه شب در مراسم پایانی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ موفق به کسب نخل طلای بهترین فیلم جشنواره برای «پارازیت» یا «انگل» شد، هنوز در هواپیما بود که شنید فیلمش در کشور زادگاهش روی پرده می‌رود.

بر مبنای آمار پیش فروش این فیلم از باکس آفیس کوبیس که آمار مربوط به فروش فیلم در کره جنوبی را گزارش می‌کند، «پارازیت» در تعطیلات آخر هفته بعدی فیلم اول باکس آفیس کره جنوبی خواهد بود. این در حالی است که «علاءالدین» از چهارشنبه پیش در این کشور اکران شده و فعلاً در رأس باکس آفیس جای دارد. چهارشنبه همزمان «گودزیلا: پادشاه هیولاها» نیز در این کشور اکران خواهد شد.

بر مبنای آمار ارائه شده تاکنون بیش از ۲۰۷ هزار نفر بلیت تماشای فیلم «پارازیت» را که قرار است از پنج شنبه اکران شود، پیش خرید کرده‌اند.

هیأت داوران سرشناس این دوره جشنواره فیلم کن به ریاست ایناریتو فیلمساز مکزیکی برنده اسکار به اتفاق آرا نخل طلا را به این فیلم کره‌ای اهدا کردند تا این کشور بتواند نخستین نخل طلای خود را در تاریخ تصاحب کند.

این نشان‌دهنده موفقیت سینمای کره جنوبی است که در ۲۵ سال اخیر با تمجید منتقدان جهانی و موفقیت در باکس آفیس روبه‌رو بوده است. با این حال تاکنون هیچ فیلمی از این کشور نتوانسته است نامزدی اسکار در بخش فیلم خارجی زبان را به دست آورد؛ هر چند سال پیش «سوزاندن» به کارگردانی لی چانگ-دونگ در فهرست کوتاه شامل ۹ فیلم حضور داشت.

بونگ در نشست مطبوعاتی کن پس از دریافت نخل طلا گفت که کشورش دارای کارگردان‌های بسیار بااستعدادی است که قدرت دریافت جایزه‌های مهم را دارند. وی در بازگشت به وطنش گفت: جشنواره فیلم کن یک جایگاه مهم برای معرفی سینمای کره جنوبی در صدمین سال ایجادش شد.

 

جشنواره فیلم کن فیلم انگل انگل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین