کد خبر: 36083 A

نگرانی نویسنده برنده بوکر از دوران پسا برگزیت

نگرانی نویسنده برنده بوکر از دوران پسا برگزیت

پَت بارکر نویسنده برنده جایزه من بوکر می‌گوید به ناشران و مصالح پسا برگزیت اعتماد ندارد.

ایران آرت: پَت بارکر این نویسنده عنوان‌دار بریتانیایی می‌گوید اخیرا به طرح‌ها و برنامه‌های تنوع انتشاراتی‌های لندن اعتماد ندارد و آن را برآمده از مصالح منطقه‌ای و طبقه کارگری پسا برگزیت می‌داند که به دلیل ترسی است که پس از رفراندوم برگزیت ایجاد شده است.

وی در سخنرانی خود در فستیوال ادبی "هِی" گفت: من میل و اشتهای روبه افزایش نویسندگان خارج از لندن و یا طبقه کارگری و اقلیت‌های قومی نژادی را طی سه سال گذشته را دریافته‌ام اما هدف ناشرها چیز دیگری است و به گفته‌ها و اهدافشان اعتماد ندارم.

بارکر در ادامه افزود: پس از رفراندوم برگزیت، تمایل بسیار بیشتری در میان ناشرین مستقر در لندن به خواسته‌های منطقه‌ای نسبت به گذشته بود. من بر این عقیده‌ام که این احساس وجود داشت که لندن انگار داشت بر یک یا چند کشور حکمفرمایی می‌کرد که مطلقا چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانست. و ناگهان این حس ترس به وجود آمد که آنجا چه خبر است؟ چرا کسی چیزی به ما نمی‌گوید؟ که بخشی از آن همان اعتراضات منطقه‌ای و تشویق و ترغیب آن‌هاست. و البته این، هدایت اعتراضات اقلیتی قومی و سایر مناطق محروم جامعه ما است.

به گزارش فارس، خانم بارکر که انتشارات پنگوئن ناشر آثارش، از سال ۲۰۱۶ برنامه "اکنون بنویس" را برای یافتن و نشر عقاید و آثار منطقه‌ای راه‌اندازی کرده، در این مورد می‌گوید: من از این طرح استقبال می‌کنم البته به آن بی‌اعتماد هم هستم زیرا انجام این کار می‌تواند کاملا سلیقه‌ای و مطابق مد روز و مصرفی باشد. نویسندگان طبقه کارگر در شمال مانند "آلن سیلیتو" و "جان برِین" در دهه ۵۰ میلادی خیلی خیلی با مد و جریان متداول روز پیش می‌رفتند و می‌نوشتند سپس با گذشت زمان ناگهان آثارشان کهنه و قدیمی شد و تقریبا مخاطبین‌شان را به‌طور کامل از دست دادند.

ازین رو این طرح‌ها اندک است و نیاز بیشتر به حمایت وجود دارد و نمی‌توان از اهداف ناشرین سردرآورد و به آن‌ها اعتماد کرد و در آخر می‌توان گفت که با یک گل بهار نمی‌شود.

 

نویسنده زن من بوکر بوکر برگزیت پت بارکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین