کد خبر: 35899 A

14 سالن کنسرت که همه را جذب می‌کنند/عکسها

14 سالن کنسرت که همه را جذب می‌کنند/عکسها

14 فضای موسیقی که از دید داخلی و خارجی انسان را مجذوب می‌کنند را ببینید.

ایران آرت: وقتی ما در مورد هماهنگی کامل بین سیستم آکوستیک و یک طراحی خوب صحبت می‌کنیم، ممکن است خیلی ساده به نظر نرسد. برخی از تصمیمات فنی برای ایجاد فضای داخلی آکوستیک کارآمد و دستیابی درست به هدف برنامه‌ریزی شده آن می‌توانند برخی از طرح های معماری را از بین ببرد و با پانل‌های استاندارد و پیش ساخته جایگزین شود.

بر اساس گزارش آرل، ما در این مقاله مجموعه‌ای از پروژه‌های معماری را ارائه می‌دهیم که قادر به ایجاد یک تاثیر بصری به یاد ماندنی و همچنین یک راه حل بی نظیر داخلی برای سیستم آکوستیک است. این فضاها، 14 فضای موسیقی مورد علاقه ما هستند که از دید داخلی و خارجی انسان را مجذوب می‌نمایند.

1 -  خانه اپرا Harbin توسط  MAD Architects

1

استفاده از مصالح سنتی و پیکربندی فضایی در این تئاتر بزرگ از قسمت صحنه نمایش تا بالکن نیم طبقه ،فضایی آکوستیک با استاندارد جهانی ایجاد کرده است. این تئاتر بزرگ در یک قسمت از طریق یک پنجره سقفی کوچک روشن می شود که مخاطب را به فضای بیرون و گذرزمان ارتباط می دهد.

2



2-  National Sawdust توسط Bureau V

3

Bureau V با تیم های آکوستیک و تئاتر در Arup همکاری کرد تا یک سالن تالار آکوستیک را به صورتی طراحی کند با بالکن دور تا دوری که 170 نفر از آنها در صندلی های ردیفی، 120 نفر در صندلی های کاباره ای و یا 350 نفر مهمان به صورت ایستاده قرار گرفته اند . با طراحی متغیر استیج که سطح آن می تواند تا سطح زمین کاهش یابد ، سالن دو طبقه نیز می تواند ارکستر 70 قطعه ای را برای تمرین و ضبط  نگه دارد.

4



3- CKK Jordanki توسط Fernando Menis

5

علاوه بر دستیابی به بیان قوی، picado برای رسیدن به فضای آکوستیک عالی کمک می کند. این روش جدید به ترتیب توسط موسسه تحقیقات ساختمان اسپانیا و لهستان تایید شده است.

6



4- Elbphilharmonie Hamburg توسط Herzog & de Meuron

7

در اینجا معماری و ترتیب سطوح، اعتبار خود را از علم آکوستیک و ادراک بصری موسیقی، هنرمندان و مخاطبان می گیرند.

8


5- کنسرواتوار موسیقی Aix en Provence  توسط  Kengo Kuma و همکاران

9

شکستگی ها تا فضای داخلی سالن کنسرت نیز امتداد می یابد و نتیجه آن ایجاد فضای داخلی نامتقارن است و نیز به خلق طنینی از موسیقی رنگارنگ و آزاد توسط Darius Milhaud کمک کرده است.

10


6- Foro Boca توسط Rojkind Arquitectos

11

در فضای داخلی آن، سالن کنسرت دانش فنی متخصصان داخلی و خارجی در زمینه آکوستیک، ایزوپتیک و مکانیک تئاتر را به نمایش می گذارد. این سالن دارای تجهیزاتی است که آن را به پیچیده ترین سالن کنسرت کشور تبدیل می شود.

12



7- Palau de les Arts Reina Sofía  توسط Santiago Calatrava

13

هسته مرکزی توسط سالن اجتماعات اصلی دارای تهویه مطبوعی کامل اشغال می شود که درون یک پوسته آکوستیک قرار داده شده و درون این مجموعه قرار گرفته است.

14



8- Philharmonic Hall Szczecin  توسط  Estudio Barozzi Veiga

15

سالن بزرگ سمفونیک از این جهت با بقیه نمونه ها متفاوت است که همانند مجسمه ای است که به سادگی در یک فضای معدن مانند جای گرفته است.

16



9- Henri Dutilleux’ Conservatoire  توسط Dominique Coulon & associés

17

فضای آکوستیک هر استودیو برای هماهنگی با یک آلت موسیقی خاص طراحی شده است. به نظر می رسد که فضاها به یکدیگر متصل می شوند. فضاهای خالی از این حجم متراکم قسمت قسمت شده اند و بین سطوح مختلف ارتباط ایجاد میکند.

18


 

10- Musikene  توسط  GA + Atxurra Zelaieta Arquitectos

19

مهمترین مسئله این است که نیازهای آکوستیک را که بر تمام فضاهای ساختمان تأثیر می گذارد مورد توجه قرار دهیم ،نیازهایی که موفقیت در عملکرد ساختمان را تضمین می کند.

20

 

11- Jazz Campus  توسط Buol & Zünd

21

اجرای فضاهای داخلی از نظر  الزامات آکوستیک عالی و غنی است. نیازهای آکوستیک این ساختمان را به گونه ای شکل داده است که به نظر میرسد یک خانه دوم در داخل خانه اول قرار گرفته و دیوارهای ضخیم ایجاد شده است.

22

 

12- Walt Disney Concert Hall توسط  Frank Gehry

23

پارتیشن های سالن کنسرت و سقف منحنی و مواج آن به عنوان بخشی از سیستم آکوستیک عمل می کنند، در حالی که دقیقا به فضای بیرونی مجسمه مانند.

24

 

13- Xiqu Centre / Revery Architecture + RLP

25

  این تصمیم به طراحی نوآورانه برای قرار دادن این تئاتر بزرگ 1073 نفره مرکز Xiqu Center در بالای ساختمان 90 فوتی (27 متری) از زمین، باعث تسهیل شکل داخلی آتریوم و پلازای عمومی شده است تا به طور استراتژیکی سالن کنفرانس را از ارتعاش و محیط فوق العاده پر سر و صدای زیرساخت های شهری اطراف آن مجزا می کند.

26

 

 

 

14- La Seine Musicale / Shigeru Ban Architects

27

28

معماری موسیقی طراحی سالن کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین