کد خبر: 35729 A

گزارش ایران‌آرت از آلبوم قمارباز/ محسن چاوشی شاد می‌خواند

گزارش ایران‌آرت از آلبوم قمارباز/ محسن چاوشی شاد می‌خواند

آلبوم "قمارباز" شامل 10 یا 11 قطعه است که نیمی از اشعار از سروده‌های مولانا هستند.

ایران آرت: سجاد مالمیر: سال گذشته که محسن چاوشی آلبوم "ابراهیم" را با جنجال‌ها و دردسرهای فراوان منتشر کرد کمتر کسی فکر می‌کرد این خواننده چند ماه بعد آلبوم جدیدی را آماده انتشار کند، به خصوص آنکه خودش گفته بود به استراحت نیاز دارد و مدتی فعالیت حرفه‌ای نخواهد کرد. با این حال گویا محسن چاوشی هیچ‌وقت نمی‌تواند به این راحتی از علاقه همیشگی‌اش یعنی تولید آثار جدید دست بکشد و اکنون به فاصله تنها 8 ماه از آلبوم "ابراهیم" مجموعه‌ای جدید با نام "قمارباز" را آماده انتشار کرده است.

"قمارباز" که اکنون در مراحل پایانی تولید قرار دارد دهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی خواهد بود. این خواننده که از سال 87 مجوز فعالیت‌هایش را گرفته تاکنون 9 آلبوم منتشر کرده که همگی با استقبال همراه شده‌اند. بر اساس آمار فروش آلبوم‌ها که در انتهای هر سال اعلام می‌شود، اکثر آلبوم‌های محسن چاوشی پرفروش‌ترین آلبوم سال شده‌اند و رکوردهای مختلفی هم شکسته‌اند. گفته می‌شود "یه شاخه نیلوفر" چاوشی آخرین آلبومی است که در ایران موفق شده از مرز فروش یک میلیون نسخه فیزیکی عبور کند. آلبوم‌های "امیر بی گزند" و "ابراهیم" نیز با اعلام سامانه فروش آنلاین بیپ‌تونز، صاحب ‌عنوان پرفروش‌ترین‌ آلبوم‌های سال 95 و 97 هستند.

چاوشی در آلبوم قبلی خود سراغ غزل‌های یار دیرینه‌اش حسین صفا رفت و آلبومی یک‌دست را ارائه داد که تمامی قطعاتش حرفی برای گفتن داشتند. با این وجود در آلبوم جدید او خبری از حسین صفا نیست و چاوشی بار دیگر اشعار کلاسیک را اجرا کرده است. پیش‌تر اعلام شده بود که محسن چاوشی در آلبوم جدیدش در کنار اشعار مولانا و سعدی، غزلی از حافظ و شعری هم از وحشی بافقی خوانده است که بر اساس این گزارش شعر حافظ از آلبوم جدید چاوشی حذف و شعر وحشی بافقی هم به احتمال فراوان در این مجموعه گنجانده نمی‌شود.

آلبوم "قمارباز" شامل 10 یا 11 قطعه است که نیمی از اشعار از سروده‌های مولانا هستند. قطعه "ای قوم به حج رفته" می‌تواند یکی از برگ‌های برنده آلبوم باشد و قطعه "قمارباز" که بر اساس شعر معروفی از مولانا ساخته شده و چاوشی علاقه خاصی به آن دارد و حتی بخش‌هایی از آن را روی سرش تتو کرده است هم می‌تواند طرفداران زیادی پیدا کند.

بر اساس این گزارش، چاوشی به تازگی چهار قطعه جدید اجرا کرده و در آلبومش گنجانده و شاید دلیل اینکه شعر حافظ از آلبوم حذف شده هم همین باشد. شعر دو قطعه از این چهار قطعه از سروده‌های سعدی است که می‌تواند برای طرفداران چاوشی یادآور تجربه شیرین "پریشان" در آلبوم "امیر بی گزند" باشد. چاوشی شعر "من ندانستم از اول که تو بی مهر و وفایی" از سعدی را هم پیشتر اجرا کرده است اما مشخص نیست سرنوشت این قطعه چه خواهد شد. با این حال طرفداران چاوشی از همین حالا برای شنیدن دو قطعه‌ای که شعر آنها از سعدی شیرازی است لحظه‌شماری می‌کنند.

آنچه که آلبوم جدید چاوشی را نسبت به آلبوم "ابراهیم" متمایز می‌کند تنها اشعار آلبوم نیست بلکه به ریتم ملودی‌ها و سبک تنظیم‌ها هم برمی‌گردد. شاید از این نظر "قمارباز" به "امیر بی گزند" نزدیک‌تر باشد تا به "ابراهیم" و دیگر آلبوم‌ها. چاوشی در "قمارباز" چند قطعه شاد هم خوانده که با توجه به علاقه‌اش به تبدیل کردن اشعار مولانا به موسیقی‌های طرب‌انگیز و شاد می‌شود حدس زد این قطعات هم  در ادامه آثاری همچون "به‌رقص‌آ"، "قلاش" و "بیست هزار آرزو" است، اما برای مطمئن شدن در این‌باره باید یک ماه دیگر صبر کرد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به شما بگوییم، چاوشی این روزها سخت مشغول کار بر روی آلبوم جدیدش است و اگر همه چیز خوب پیش برود آلبوم "قمارباز" هفته آینده برای چاپ فیزیکی آماده خواهد شد. البته این منوط بر این است که چهار قطعه جدید آلبوم هم مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگیرد. در هر صورت هدف محسن چاوشی و تهیه‌کننده آلبومش یعنی هادی حسینی این است که آلبوم را برای انتشار در هفته پایانی خردادماه آماده کنند.

باز هم اگر دقیق‌تر بخواهیم به شما بگوییم، آلبوم "قمارباز" هم‌اکنون در مرحله میکس و مستر قرار دارد و این یعنی چیزی به پایان تولید آلبوم نمانده است. میکس و مستر آلبوم هم در ایران در حال انجام شدن است در حالیکه آلبوم قبلی چاوشی در این مرحله به خارج از کشور فرستاده شده بود.

دهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی تا چند هفته آینده روانه بازار موسیقی می‌شود و با توجه به اینکه اشعار آلبوم تماماً اشعار کلاسیک است احتمالاً مشکلی هم در زمینه صدور مجوز برای این آلبوم پیش نیاید و "قمارباز" مسیر کوتاه و راحت‌تری را برای رسیدن به گوش طرفداران محسن چاوشی طی کند.

 

 

محسن چاوشی سجاد مالمیر هادی حسینی آلبوم قمارباز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین