کد خبر: 35607 A

ساخت فیلمی درباره زندگی تنیسور افسانه‌ای

ساخت فیلمی درباره زندگی تنیسور افسانه‌ای

مستندساز آمریکایی برنده اسکار در تازه‌ترین تجربه خود سراغ زندگی بوریس بکر، ستاره پیشین و پرحاشیه دنیای تنیس می‌رود.

ایران آرت: الکس گیبنی که با مستندهای «شفاف‌سازی: ساینتولوژی و زندان عقیده» و «تاکسی به سوی تاریکی» برنده جوایز اسکار و امی شده است، داستان زندگی پرفراز و نشیب حرفه‌ای و شخصی ستاره آلمانی دنیای تنیس را در قالب مستند «بکر» روایت می‌کند. شرکت لورتن اینترتینمت همزمان با نمایش مستند «دیگو مارادونا» در جشنواره کن، حق پخش مستند زندگی بکر را هم به خریداران عرضه می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مستندساز ۶۵ ساله نیویورکی در این فیلم به ماجرای قهرمانی بوریس بکر افسانه‌ای در نخستین گرنداسلم حرفه‌ای خود در سن ۱۷ سالگی می‌پردازد؛ تنیسوری که پس از آن در پنج گرنداسلم دیگر جام قهرمانی را بالای سر برد و در مجموع در ۴۹ رقابت به مقام قهرمانی دست یافت؛ از جمله یک طلا در تنیس دونفری مردان در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۹۲ در بارسلون اسپانیا. هر چند بکر برخلاف زندگی حرفه‌ای، یک زندگی خصوصی بسیار پرتلاطم داشته و دارد.

تنیسور بازنشسته آلمانی به گیبنی و همکارانش اجازه داده وارد حریم شخصی‌اش شوند و از آرشیو دست‌ناخورده او استفاده کنند. چند گفتگوی دست‌اول با بکر و دیگر چهره‌های سرشناس دنیای تنیس از دیگر بخش‌های مستند «بکر» خواهد بود. ضمن اینکه گروه تولید از مدت‌ها پیش سرگرم فراهم آوردن مواد مورد نیاز و انجام گفتگوهای اختصاصی هستند و این روند همچنان ادامه دارد.

گیبنی پیش‌تر هم در حوزه تولید مستندهای ورزشی فعال بوده است؛ از جمله کارگردانی مستند «دروغ آرمسترانگ» درباره دوچرخه‌سوار بدنام و قهرمان پیشین توردوفرانس لنس آرمسترانگ و تهیه‌کنندگی مستند «پیشرفته» برای شبکه ESPN درباره شیوه‌های استفاده ورزشکاران از فناوری‌ها و علوم پیشرفته امروزی. جان بتسک هم که تهیه‌کننده مشترک «بکر» است، مستندهای «سقوط» درباره المپیک ۱۹۸۴ و «جورج بست» را در کارنامه دارد.

بوریس بکر ۵۱ ساله در ۱۹۹۱ مرد شماره یک تنیس جهان بود و دو قهرمانی اوپن استرالیا، سه قهرمانی ویمبلدون و یک قهرمانی یو.اس اوپن در کارنامه دارد. او سه بار هم به مرحله نیمه‌نهایی رولان گاروس یا اوپن فرانسه رسید و هرگز نتوانست قهرمانی روی خاک رس را تجربه کند. بکر بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ مربی نوواک جوکوویچ بود و تنیسور صرب را به ۲۴ قهرمانی رساند. او مدتی پیش اعلام ورشکستگی کرد.

 

دیگو مارادونا الکس گیبنی بوریس بکر نوواک جوکوویچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین