کد خبر: 35557 A

"رما" جوایز فیلم پلاتینو را درو کرد

"رما" جوایز فیلم پلاتینو را درو کرد

"رما" جوایز اصلی پلاتینو از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان را از آن خود کرد.

ایران آرت: فیلم سینمایی "رما" به کارگردانی آلفونسو کوارون با بردن شش جایزه پیروز مطلق ششمین دوره مراسم اهدای جوایز پلاتینو در کشورهای اسپانیایی‌زبان منطقه آمریکا شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، مراسم سالانه معرفی برترین‌های سینمای ایبروآمریکایی در منطقه ساحلی و گردشگری ریبرا مایا در مکزیک برگزار شد و "رما" پنج جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان را از آن خود کرد. بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدا و فیلم برگزیده تماشاگران دیگر جایزه‌های این فیلم تحسین‌شده در ششمین دوره مراسم اهدای جوایز پلاتینو بود.

"رما" سال گذشته نخستین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را برد. بعد به نمایندگی از سینمای مکزیک به آکادمی اسکار معرفی و موفق شد نخستین و تنها جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (بهترین فیلم خارجی‌زبان) را برای مکزیکی‌ها به ارمغان بیاورد. "رما" همچنین در بخش‌های بهترین کارگردان و بهترین فیلمبرداری هم جایزه اسکار را نصیب کوارون کرد.

ناکامی‌های "رما" هم مربوط به رشته‌های تدوین، طراحی هنری و بازیگری زن بود؛ جایی که دو ستاره آن یعنی یالیستا آپاریسیو و مارینا دی‌تاوریرا جایزه بهترین بازیگر زن را به آنا برون از پاراگوئه برای بازی در درام "وارث‌ها" واگذار کردند. جایزه بهترین بازیگر مرد به آنتونیو دلاتوره از اسپانیا برای بازی در "قلمرو" رسید و جایزه بهترین موسیقی متن به "یولی" از کوبا اهدا شد.
 

 

آلفونسو کوارون فیلم رما جوایز پلاتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین