کد خبر: 35474 A

وعده ویلم دفو درباره فیلمی فوق‌العاده ترسناک

وعده ویلم دفو درباره فیلمی فوق‌العاده ترسناک

ویلم دفو می‌گوید فیلم "فانوس دریایی" فراتر از محدوده‌های ژانر وحشت رفته است.

ایران آرت: اگر طرفدار ژانر وحشت هستید، ۲۰۱۹ سال ویژه‌ای است که در آن دست‌کم سه متخصص تازه‌واردِ این ژانر با دومین فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیزشان به سینماها برمی‌گردند.

اولی در ماه مارس بود که جردن پیل، کارگردان "دور شو"، با "ما" نقدهای خوبی گرفت و در گیشه پول پارو کرد. در ماه ژوییه هم قرارست آری استر کارگردان "موروثی" با "میدسامر" برگردد؛ و دست‌آخر رابرت اگرز و فیلم جدیدش "فانوس دریایی" است که بازیگران مطرحی چون ویلم دفو و رابرت پتینسن نقش‌های اصلی‌اش را بازی کرده‌اند. یک فیلم ترسناک سیاه‌وسفید و یک فانتزی سیاه که اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره کن تجربه خواهد کرد.

اما "فانوس دریایی" که قرارست در بخش "دوهفته کارگردانان" کن روی پرده برود، به گفته ویلم دفو فراتر از محدوده‌های ژانر وحشت رفته است. به گزارش هنروتجربه، او در گفت‌وگویی با "ایندی‌وایر" چنین توضیح داده: "این فیلم از نظر فیزیکی خیلی خیلی دشوار بود. اما نکته هم تاحدودی همین‌جاست… "فانوس دریایی" بیش از آن‌که به فیلمی در ژانر وحشت مثل "جمعه سیزدهم" شبیه باشد به فیلمی در کارنامه تارکوفسکی می‌ماند. وقتی یک فیلم ژانر می‌سازید، می‌توانید از یک زبان سینمایی زیبا بهره ببرید و همچنان فیلمی بسازید که برای عموم تماشاگران جذابیت داشته باشد چون به آن‌ها چیزی برای کنجکاوی و دنبال کردن می‌دهید و آن‌ها بدون پس زدن زبان سینمایی ناآشنا به دریافتش علاقه‌مند می‌شوند."

کمپانی پخش فیلم‌های مستقل "A24"‌ که در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری داشته،‌ اواخر سال میلادی "فانوس دریایی" را در سینماها اکران خواهد کرد.

 

هالیوود ویلم دفو ویلم دافو رابرت پتینسون فانوس دریایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین