کد خبر: 35428 A

اکران محدود چند فیلم در سینماها/ ژولیت بینوش ۲۹ هزار دلار فروخت

اکران محدود چند فیلم در سینماها/ ژولیت بینوش ۲۹ هزار دلار فروخت

در هفته‌های اخیر چند فیلم تحسین‌شده در قالب اکران محدود به نمایش درآمده‌اند، هرچند فروش آنها قابل توجه نبوده است.

ایران آرت: درست در همان آخرهفته‌ای که "انتقام‌جویان: پایان بازی" پس از یازده روز اکران از مرز فروش دو میلیارد دلار گذشت و به‌زودی رکورد جدیدی را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به جا خواهد گذاشت، چند فیلم تحسین‌شده و درجه یک هنری نیز در قالب اکران محدود به نمایش درآمدند.

از میان این فیلم‌ها، جدیدترین اثر فیلم‌ساز فرانسوی اولیویه آسایاس با نام "غیرداستانی" بهترین فروش را داشته است. سایر فیلم‌ها شامل مستندهای "دیدار گورباچف" و "از دکتر روث بپرسید"، و همین طور فیلم حماسی "سایه" (ژانگ ییمو) می‌شوند که هیچ‌کدام موفقیت خاصی به دست نیاوردند و مطابق الگوی سال ۲۰۱۹ و ناکامی‌های فیلم‌های خاص در گیشه اکران محدود پیش رفتند!

البته این هفته دو فیلم تحسین‌شده در جشنواره ساندنس ("Knocking Down the House" و "به‌شدت شرور و بسیار اهریمنی و فرومایه") هم توسط نتفلیکس عرضه شدند و هم‌زمان، با حداقل سالن‌ها یک اکران سینمایی بی‌نام‌ونشان را هم تجربه کردند و طبق معمول هیچ آمار و ارقامی از فروش‌شان منتشر نشده است.

در حال حاضر مستندها، حاکمان اصلی گیشه فیلم‌های هنری هستند و "گریس شگفت‌انگیز" موفق‌ترین فیلم است. البته به‌زودی فیلم‌های "کتاب‌خوان" و "برنامه دیروقت" اکران می‌شوند که سالن‌های بیش‌تری در اختیار خواهند داشت و احتمالاً می‌توانند رونق ویژه‌ای به گیشه اکران محدود بدهند.

به گزارش هنروتجربه، در ادامه بعضی از مهم‌ترین فیلم‌های هنری تازه اکران‌شده و وضعیت‌شان در اولین آخرهفته نمایش عمومی را مرور می‌کنیم:

غیرداستانی / Non-Fiction

امتیاز میانگین منتقدان در سایت "متاکریتیک": ۸۱ از ۱۰۰

حضور جشنواره‌ای: ونیز، تلیوراید، تورنتو، نیویورک ۲۰۱۸

مجموع فروش در پایان هفته اول نمایش: ۲۹۰۵۶ دلار با نمایش در ۲ سالن

آسایاس فرانسوی با IFC رابطه خوبی پیدا کرده و دو فیلم قبلی‌اش "ابرهای سیلس ماریا" و "خریدار شخصی" در گیشه اکران محدود از مرز فروش یک میلیون دلار عبور کرده‌اند. در این‌جا ژولیت بینوش نقش بازیگری را بازی کرده است که با یک نویسنده آشنا می‌شود. نقدهای مثبت و تحسین‌آمیز در کنار سالن‌های مناسب در منهتن، باعث شدند فروش اولیه فیلم به‌مراتب بهتر از افتتاحیه چنین فیلم‌های خارجی‌زبانی در گیشه اکران محدود باشد.

دیدار گورباچف / Meeting Gorbachev

امتیاز میانگین منتقدان در سایت "متاکریتیک": ۷۰ از ۱۰۰

حضور جشنواره‌ای: تلیوراید ۲۰۱۸ و ترایبکا ۲۰۱۹

مجموع فروش در پایان هفته اول نمایش: ۲۰ هزار دلار با نمایش در ۲ سالن

این مستند که کارگردان اصلی‌اش ورنر هرتسوگ است، هم از تصاویر تاریخی و آرشیوی انتقال قدرت در شوروی سابق استفاده کرده است و هم مصاحبه‌های اختصاصی‌ای دارد با میخائیل گورباچف ۸۷ ساله. نمایش افتتاحیه فیلم در سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس با واکنش‌های مثبتی همراه شده است به‌خصوص که هرتسوگ در نمایش عمومی فیلم در لس‌آنجلس هم حاضر شد. در هفته جدید پانزده شهر دیگر به جمع نمایش‌دهندگان فیلم اضافه می‌شوند و همین طور بر شمار سینماهای آن افزوده خواهد شد.

از دکتر روث بپرسید / Ask Dr. Ruth

امتیاز میانگین منتقدان در سایت "متاکریتیک": ۶۹ از ۱۰۰

حضور جشنواره‌ای: ساندنس، هات داکس ۲۰۱۸

مجموع فروش در پایان هفته اول نمایش: ۱۰۰ هزار دلار با نمایش در ۱۱۰ سالن

واقعاً غافلگیرکننده است که این مستند به کارگردانی راین وایت درباره زنی سالخورده به نام روث این طور مورد توجه قرار گرفته و ممکن است موفقیت مستند مشابه "RGB" در سال گذشته را تکرار کند. این اتفاق در حالی روی داده است که هولو یکی از همکاران تولید فیلم است و از ابتدای ماه ژوئن (یازده خرداد) فیلم را به صورت مجازی و آنلاین عرضه خواهد کرد.

سایه / Shadow

امتیاز میانگین منتقدان در سایت "متاکریتیک": ۸۱ از ۱۰۰

حضور جشنواره‌ای: ونیز و تورنتوی ۲۰۱۸

مجموع فروش در پایان هفته اول نمایش: ۳۰۱۰۰ دلار با نمایش در ۴ سالن

ژانگ ییمو یکی از آن فیلم‌سازان چینی است که جهانیان بیش از سی سال است که سینمای چین را با آثار او می‌شناسند. این فیلم که حسابی مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفته است، فروش قابل توجهی در پایان اولین هفته نمایشش به دست نیاورد اما به‌قدری هست که بتوان به آینده‌اش در گیشه اکران محدود امید داشت. از جمعه پیش رو، هفت شهر و دست‌کم صد سینما به جمع نمایش‌دهندگان "سایه" اضافه خواهند شد.

 

هالیوود باکس آفیس ژولیت بینوش انتقام جویان انتقام جویان: پایان بازی غیر داستانی دیدار گورباچف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین