کد خبر: 35402 A

جان لوکاس درگذشت

جان لوکاس درگذشت

جان لوکاس، نویسنده پُرکار و مورخ شناخته‌شده آمریکایی در سن ۹۵ سالگی از دنیا رفت.

ایران آرت: جان لوکاس، نویسنده و مورخ مجارستانی‌ الاصل که نظریاتش درباره سیاست و پوپولیسم با نظرات لیبرال‌ها و همچنین محافظه‌کاران فرق داشت، روز دوشنبه در خانه شخصی خود در فینیکس‌ویل در سن ۹۵ سالگی از دنیا رفت. دختر لوکاس می‌گوید حمله قلبی علت مرگ پدرش است.

به گزارش ایبنا، آقای لوکاس مورخ اروپای مدرن بود و علاقه خاصی به وینستون چرچیل داشت و کتابی در مدح چرچیل هم نوشته بود. این در حالی است که به شدت از هیتلر و استالین تنفر داشت. تنفری که بعدها به احترام برای هیتلر تبدیل شد و در جایی نوشت که هیتلر محبوب‌ترین رهبر انقلابی دنیای مدرن است.

نویسنده آثاری چون «هیتلر تاریخ»، «تاریخچه کوتاهی از قرن بیستم»، و «هیتلر و استالین» یکی از پناهندگان فراری از دست نازی‌ها و کمونیسم شوروی بود و در نهایت توانست در کالجی مسیحی در فیلادلفیا پذیرفته شود. کالجی که ۴۷ سال از عمرش را صرف تدریس به دانشجویانش کرد.

جان لوکاس بیش از ۳۵ کتاب نوشت و مقالات و مطالب متعددی را هم در مجلات و روزنامه‌ها منتشر کرد و با اینکه هیچ‌وقت در دانشگاهی مهم و شناخته‌شده تدریس نکرد اما الهام‌بخش سه نسل از مورخین موفق ایالات متحده شد.

لوکاس بیشتر از اینکه به بیان حقیقت به افراد در قدرت شهرت داشته باشد به صداقت با مخاطبینش شهره بود. معتقد بود تاریخ توسط طبیعت بشر و اراده‌ای آزاد ساخته می‌شود و از بین بردن اخلاقیات موجب سقوط جوامع به دوره‌ای تاریک شده است

 

نویسنده مشهور جان لوکاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین