کد خبر: 35172 A

رونمایی از خیابان جمشید مشایخی/عکس

رونمایی از خیابان جمشید مشایخی/عکس

ایران آرت: پلاک خیابان زنده‌یاد جمشید مشایخی با حضور خانواده‌ی این هنرمند و جمعی از اهالی سینما و مسوولان رسما نامگذاری شد.

به گزارش ایسنا، مراسم آئین رونمایی از سردیس جمشید مشایخی و پلاک خیابان به نام این هنرمند فقید برای تغییر اسم خیابان «ج» در منطقه یک تهران  (در ابتدای خیابان مقدس اردبیلی) عصر 13 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

در این مراسم تابلوی خیابان استاد جمشید مشایخی توسط پیروز حناچی (شهردار تهران) که او را حجت نظری و محمد جواد حق شناس همراهی می‌کردند، رونمایی شد.

نادر مشایخی (هنرمند آهنگسار و فرزند جمشید مشایخی)، علی دهکردی، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)،احمد مسجد جامعی (عضو شورای اسلامی شهر تهران، مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی وزارت ارشاد)،خانواده‌ی مشایخی… از دیگر حاضران این برنامه هستند.

در ادامه بزرگداشت جمشید مشایخی هم ساعت ۱۶:۳۰ در موزه سینما برپا خواهد شد.

جمشید مشایخی متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ بود که ۱۳ فروردین امسال بر اثر عارضه بیماری در بیمارستان درگذشت.

او سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و فعالیت حرفه‌ای را از سال ۱۳۴۹ به‌طور رسمی شروع کرد. مشایخی طی این مدت در حدود ۲۰۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرد و با بیشتر کارگردان‌های شناخته شده نسل‌های مختلف سینما و تئاتر ایران همکاری کرد و جوایز بسیاری را بدست آورد.

فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون "قیصر"، "هزاردستان"، "گاو"، "کمال‌الملک"، "گلهای داودی"، "شازده احتجاب" و "روز واقعه" از جمله آثار ماندگار مشایخی است.

مسعود نجفی _ مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی _  پیشنهاد نامگذاری خیابان محل زندگی زنده‌یاد جمشید مشایخی را پس از درگذشت این هنرمند در صفحه‌ی مجازی‌اش منتشر کرد و پس از آن برخی دیگر از هنرمندان هم این پیشنهاد را مطرح کردند.

2

3

جمشید مشایخی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین