کد خبر: 35126 A

چرا مدل‌های فشن‌شوها لاغر هستند؟/ عکسها

چرا مدل‌های فشن‌شوها لاغر هستند؟/ عکسها

لاغر بودن مدل‌ها در برخی فشن‌شوها یک الزام و اجبار است و اگر یک مدل لاغری خود را از دست بدهد به قیمت اخراجش از کار تمام می‌شود.

ایران آرت: اخیراً مجله ووگ ویدئوهایی در یوتیوب منتشر کرده است که حول محور مدل‌ها و تجربه‌هایشان در این صنعت می‌گردد. این شغل به ظاهر زیبا، گاهی با اتفاقات و مسائل بسیار ناخوشایندی همراه می‌شود، از جمله این مدل‌ها از یکی از واضح‌ترین مشکلات این صنعت یعنی اجبار برای لاغر بودن و پایین بودن وزنشان صحبت می‌کنند.

مدوپیا به نقل از ووگ نوشته است؛ در این اپیزود مدل‌هایی بودند که در روز رانوی، فقط به خاطر کمی اضافه وزن، به خانه فرستاده شده بودند و یا حتی یکی از مدل‌ها زمانی که مریض بوده و وزن زیادی از دست داده بود، توانسته بود به فشن شوهای برندهای بزرگ مانن موسکینو راه پیدا کند. حال این سوال برای ما به وجود می‌آید که چه اصرار برای لاغر بودن مدل‌ها وجود دارد؟

یک جنبه از این مسئله برمی‌گردد به طراحان و اینکه طراحی و دوخت لباس برای افرادی که بسیار لاغر هستند و لزوماً هیچ انحنایی در بدن ندارند، آسانتر است و به زمان زیاد نیازی نیست. لذا طراحی و تولید لباس برای فشن شوها، که کارها بسیار با عجله آماده می‌شود، راحت و حتی ارزانتر نیز در می‌آید زیرا که هر چقدر سایز کمتر باشد، پارچه و متریال کمتری نیاز می‌شود. به همین خاطر عوض اینکه لباس را به سایز مدل بدوزند، مدل‌ها را مجبور می‌کنند که به سایز لباس‌ها در بیایند. 

گرچه همیشه این‌طور نبوده که مدل‌ها در تمام دوره‌ها این چنین لاغر و استخوانی باشند. بلکه استاندارد زیبایی مدل‌ها در دهه‌های پیشین، متفاوت‌تر بوده است. برای مثال سیندی کرافورد مدل معروف دهه 80 و 90 میلادی و دخترش کایا گربر در این دهه، هر دو مدل‌های بسیار معروف و موفقی هستند و به وضوح می‌توانید ببینید که چقدر متفاوت هستند. طراحی لباس نیز  به همین اندازه تغییر کرده و مدل‌ها و الگوهای خیاطی در دهه‌های گذشته برای زنانی با انحنای زیاد بدن و اندام توپر ایجاد می‌شده است، در صورتی که در حال حاضر این‌طور نیست.

rs_634x879-150509201317-634-cindy

تا چندین سال گذشته، مجلات و بیلبوردهای تبلیغاتی با به استراک گذاشتن تصاویر مدل‌های لاغر و استخوانی این دیدگاه اشتباه را برای خیلی از زنان به وجود آورده‌اند که زیبایی یعنی پوست بسیار صاف، پاها و اندام کشیده و غیره. و همین دیدگاه باعث می‌شد خیلی‌ها از جمله مدل‌ها تحت فشار بسیار زیادی باشند تا بتوانند خود را به این ظاهر ایده‌آلی که از طرف رسانه‌ها تبلیغ و منتشر می‌شد برسانند.

gjl0e-crop-c0-5__0-5-700x700-75

خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام، پلتفرمی شده‌اند تا هر شخصی، با هر ظاهر و اندامی بتواند فعالیت کند و حتی به شهرت برسد و به این ترتیب توانسته‌اند استانداردهای زیبایی بعضاً اشتباه را از بین ببرند. 

همین فعالیت‌های مجلات مد، برندها و طراحان را تشویق به تغییر روند کرده و اغلب برندها مانند دلچه اند گابانا و یا طراحانی مانند کریستین سیربانو سعی کرده‌اند مدل‌های پلاس سایز را نیز در نظر بگیرند و در رانوی به نمایش بگذارند. 

ca41460749206067d348df5c9854541c

گرچه هنوز بسیاری از برندها مانند دیور، شنل، بلنسیاگا و .. به استفاده کردن از مدل‌های بسیار لاغر اصرار دارند و مدل‌ها نیز از طرف آژانس‌های ممدلینگ تحت فشار هستند که وزن و سایز بالایی نداشته باشند ولی امیدوار هستیم که تغییرات مثبتی از این صنعت در آینده ببینیم.

 

مدل فشن شو مانکن مدلینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین