کد خبر: 35061 A

جنجال بر سر تقسیم درآمد فروش فیلم انتقام‌جویان

جنجال بر سر تقسیم درآمد فروش فیلم انتقام‌جویان

برنی سندرز نامزد ریاست جمهوری آمریکا از دیزنی درخواست کرد درآمد "انتقام‌جویان: پایان بازی" را به کارکنان خود بدهد.

ایران آرت: "انتقام‌جویان: آخر بازی" (Avengers: Endgame) در سراسر دنیا رکوردهای بسیاری را شکسته و همه‌ی نگاه‌ها در هالیوود را به خود معطوف کرده است. از این گذشته، به نظر می‌رسد که سر و صدای فیلم به گوش اعضای کنگره‌ ایالات متحده آمریکا نیز رسیده باشد. سناتور "برنی سندرز" شب گذشته با انتشار توئیتی به فروش بالای "آخر بازی" اشاره کرده و کارگردان یقه آبی را رو در روی والت دیزنی قرار داده است.

"انتقام‌جویان: آخر بازی" تا پایان روز یکشنبه بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از بازارهای جهانی برای استودیوی مارول و دیزنی درآمدزایی کرده است. بنابراین سندرز به دیزنی پیشنهاد می‌کند که این شرکت باید درآمد "آخر بازی" در گیشه را میان تمام کارکنانش تقسیم کند.

به گزارش سی نما، سندرز نوشته است: "کاری که دیزنی را حقیقتاً قهرمان می‌کند این است که به جای پرداخت ۶۵.۶ میلیون دلار به "باب ایگر" مدیر عامل خود، سود حاصل از فروش "انتقام‌جویان" را به عنوان دستمزد طبقه‌ی متوسط به کارکنانش پرداخت کند. دستمزد ایگر بیش از ۱۴۰۰ برابر میانگین حقوق کارکنان دیزنی است."

این درحالی است که چندی پیش "ابیگیل دیزنی" یکی از خویشان "والت دیزنی" مؤسس استودیو از دستمزد بالای مدیران دیزنی انتقاد کرده بود.

این هفته اکران فیلم "آخر بازی" موجب شد "کاپیتان مارول" دیگر فیلم ابرقهرمانی مارول هم در گیشه پرفروش شود و در هشتمین هفته‌ی اکران در رده‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته در آمریکای شمالی قرار بگیرد.

اکران "آخر بازی" موجب شد درآمد دیزی از "دنیای سینمایی مارول" به بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سراسر دنیا برسد. دیزنی "مرد عنکبوتی: دور از خانه" با بازی "تام هالند" در نقش "پیتر پارکر" و "جیک جیلنهال" در نقش "میستریو" را نیز اوایل جولای اکران خواهد کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا دیزنی انتقام جویان ریاست جمهوری آمریکا برنی سندرز دنیای سینمایی مارول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین