کد خبر: 35037 A

بازسازی کلیسای نوتردام به مسابقه گذاشته شد/ بودجه یک میلیاردی

بازسازی کلیسای نوتردام به مسابقه گذاشته شد/ بودجه یک میلیاردی

طراحی و بازسازی کلیسای نوتردام با بودجه یک میلیارد یورویی به مسابقه گذاشته شد.

ایران آرت: بنا به اعلام نخست وزیر فرانسه یک مسابقه معماری بین‌المللی برای طراحی و بازسازی سقف کلیسای نوتردام پاریس برگزار خواهد شد که به دلیل حادثه آتش سوزی تخریب شده بود.

ادواردو فیلیپ نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که یک کابینه خاص توسط رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون دایر شده تا در برنامه های مربوط به بازسازی کلیسای نوتردام اقدام نمایند. فیلیپ عنوان کرد که برگزاری مسابقه به ما اجازه می دهد تا شیوه های نوین و متنوعی از طراحی منار مخروطی و سقف را بررسی کنیم تا تصمیمات لازم برای داشتن طرحی جدید یا مرمت به شیوه گذشته را لحاظ نماییم. تا کنون نزدیک به 1 میلیارد یورو بودجه برای بازسازی و مرمت کلیسا در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور مکرون روز سه شنبه وعده داده بود که بازسازی کلیسا نهایتا 5 سال به طول می انجامد. در واقع نوتردام طی دوره ای 200 ساله ساخته شده که شروع ساخت آن به اواسط قرن 12 باز می گردد. اما منار بلند 300 فوتی کلیسا اواسط قرن نوزدهم به ساختمان کلیسا اضافه گردید که طی یک بازسازی بزرگ توسط "یوجین وایولت لو دوک" تکمیل شد.

2

به گزارش آرل، پس از برگزاری جلسه ای در کابینه، فیلیپ به خبرنگاران گفت: این رقابت بین المللی به ما اجازه می دهد تا با این سوال مواجه شویم که طرح منار "یوجین وایولت لو دوک" باید مثل اولش بازسازی شود، یا ارائه کانسپت های جدید ما را برای اجرای یک طرح جدید متقاعد کند. چون این مسابقه محدودیتی در ارائه طرح های جدید ندارد. بدیهی است که برگزاری چنین مسابقه ای می تواند یک مسئولیت تاریخی و چالش برانگیز باشد. 

آتش سوزی کلیسای نوتردام در هفته های جاری تمام سازه سقف به علاوه منار 300 فوتی نابود کرد. سخنگوی آتش نشانان بیان کرد: با وجود اینکه دو سوم سقف کلیسا از بین رفته، هیچ گونه خطری از ریزش و نابودی مابقی سقف وجود ندارد. با این وجود کلیسا به اندازه کافی امن نیست تا محققان شروع به بررسی منابع آتش سوزی کنند. در کلیسای نوتردام مجموعه ای از نقاشی های هنری وجود داشتند که به دلیل آتش سوزی، دودزده شده اند. این آثار تا پایان بازسازی کلیسا به موزه لوور منتقل شدند.

با توجه به سخنان استفان بِرن نماینده فرهنگی دولت فرانسه، بیش از 880 میلیون یورو برای بازسازی کلیسای نوتردام جمع آوری شده که بخش اعظم این بودجه توسط کمپانی های مشهوری همچون: اپل، گروه انرژی و سرمایه داران tycoons، دیور (Dior)، چِنِل (Chanel)، لوییز ویتان (Louis Vuitton) و کمپانی های دیگر تامین شده است. با شروع برگزاری مسابقه، سایت گروه معماری آرل موارد و آیتم های مربوط به شرکت در مسابقه را اعلام خواهد کرد.


3

معماری نوتردام پاریس کلیسای نوتردام نوتردام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین