کد خبر: 35013 A

فرصت دیدار با "همسران تابستانی"

فرصت دیدار با "همسران تابستانی"

ایران آرت :  کتاب "همسران تابستانی" بئاتریز ویلیامز با ترجمه ندا لهردی این روزها در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فروش می‌رسد.

کتابی که مانند اسمش جذاب و کنجکاوی برانگیز است:

زندگی در یک جزیره کوچک و زیبا در نزدیکی اقیانوس آرام، آن هم در میانه‌های قرن بیستم، چطور می‌تواند باشد؟ طبیعتا همه چیز فقط به ساحل آرام و قایق‌های بادبانی ختم نمی‌شود. روزگارهمیشه آبستن اتفاقاتی است که هرگز منتظرشان نیستیم؛ اتفاقاتی که می‌توانند مسیر زندگی ما را برای همیشه تغییر بدهند. رمان "همسران تابستانی" این وقایع را با جزییاتی دقیق و جذاب روایت کرده است. این رمان که نوشته بئاتریز ویلیامز است با ترجمه ندا لهردی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

"همسران تابستانی" ترکیبی است از شرایط زندگی در میانه‌های قرن بیستم و سبک زندگی ستاره‌های بزرگ سینما که پیچیدگی های روابط انسانی را در موقعیت‌های مختلف به تصویر می‌کشد. داستان البته بیش از همه عاشقانه است و همان‌طور که از نام آن پیداست، به رابطه‌ زنان و مردانی اغلب از طبقه مرفه می‌پردازد که تعطیلاتشان را در جزیره‌ای تفریحی با فرهنگ کوچک، خاص و مرموزش می‌گذرانند.

در این رمان شخصیت‌های واقعی ستاره‌های بزرگ هالیوود مانند لارنس الیویه و ویوین لی در دوره‌ای که زن و شوهر بودند هم حضور دارند؛ همین طور فرانک سیناترا به همان شکلی که بود.

تمام اتفاقات در بستر ماجراهای پرفراز و نشیب زندگی بازیگر جوان و مشهوری به نام میراندا رخ می‌دهد. بئاتریز ویلیامز پیش از این هشت رمان پرفروش دیگر هم نوشته است، اما در این رمان او با پرداختن به وجوه تاریخی فرهنگ و سبک زندگی مردم آمریکا در اواسط قرن بیستم، داستانش را از سطح یک عاشقانه‌ ساده بالاتر می‌برد.

این کتاب در سال 2018 نامزد نهایی جایزه گودریدز در بخش رمان های تاریخی شد و هم‌چنان در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز قرار دارد. "همسران تابستانی" توسط نشر سنگ در ۴۶۴ صفحه منتشر و به قیمت 50هزار تومان عرضه شده است.

کتاب همسران تابستانی بئاتریز ویلیامز ندا لهردی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین