کد خبر: 34855 A

نظر بحث‌ برانگیز آقای کارگردان درباره فیلم‌هایی که نمی‌فروشند

نظر بحث‌ برانگیز آقای کارگردان درباره فیلم‌هایی که نمی‌فروشند

کارگردان فیلم "تگزاس 2" در اظهارنظری بحث‌ برانگیز گفت: در این موقعیت زمانی فیلمی اگر نفروشد، قطعا فیلم بدی است. در واقع در بد بودن فیلم‌های نفروش نباید و نمی‌توان شک کرد.

ایران آرت: مسعود اطیابی و عوامل فیلم "تگزاس 2" داشتند خودشان را برای اکران دوم نوروز آماده می‌کردند که ماجرای اکران نسخه بدون مجوز "رحمان 1400" پیش آمد و این فیلم از پرده پایین کشیده شد و "تگزاس 2" جای آن را گرفت؛ فیلمی که ادامه "تگزاس" است و  کارگردانش در مورد آن می‌گوید: در "تگزاس ٢" شخصیت‌های ایرانی و خارجی فیلم وارد ایران می‌شوند و داستان در ایران روایت می‌شود. ماجراهایی برای شخصیت‌ها می‌افتد که به نظرم جذاب است و من پیشنهاد می‌کنم که خانواده‌ها با خیال راحت فیلم را ببینند. البته من شرایط مخاطبان بالای ١٢‌سال را برای نمایش فیلم پذیرفتم اما به نظرم تگزاس ٢ از اولین قسمت هم خانوادگی‌تر است

اطیابی در گفت‌وگوی پیش‌رو به پرسش‌های روزنامه شهروند درباره نمایش ناگهانی این فیلم پاسخ داده است.

از فروش تگزاس ٢ راضی هستید؟

نه. فکر می‌کنم حق تگزاس ٢ فروشی بسیار بسیار بیشتر از این ارقام بود.

دلیل این‌که فروش فیلم از حد انتظار شما پایین‌تر بوده، چه می‌تواند باشد؟

خب دلایل زیادی در این زمینه وجود دارد. مثلا یکی این است که این روزها زمان خوبی برای اکران یک فیلم نیست. تعطیلات عید تازه تمام شده و فصل درس و مدرسه بچه‌هاست و دانشگاه‌ها هم. موضوع دیگر هم اکران بدون تبلیغات فیلم است که خیلی ناگهانی اکرانش را شروع کرد و خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که نمایش عمومی تگزاس ٢ آغاز شده است.

این محدودیت‌هایی که شما مجبور بودید رعایت کنید، چه؟

خب، هر محدودیتی قطعا در فروش یک فیلم تأثیر دارد. هر محدودیتی، به‌خصوص که درحال حاضر ما تقریبا کمترین سانس را در قیاس با دیگر فیلم‌های روی پرده داریم.

پس توقع‌تان به ‌هیچ‌وجه براورده نشده است دیگر...

این را از جهات گوناگونی می‌توان دید. اگر نسبت به سانس‌هایمان بخواهیم نگاه کنیم، می‌بینیم که فروش معقول و مطلوبی داریم، اما در کل نه دیگر...

یعنی اگر با آمادگی اکران را آغاز می‌کردید، ادعا دارید که خیلی بیشتر می‌فروختید؟

در اکران تگزاس ٢ به ما ظلم مضاعفی شده است. هم فصل بد اکران شدیم، هم محدودیت سالن و سانس داشتیم و هم این‌که فرصتی برای تبلیغات نداشتیم. همه اینها روی هم باعث شد کمتر از حد توقعاتی که وجود داشت، بفروشیم.

یکی از مشکلات اکران فیلم شما این است که خیلی‌ها در رسانه‌ها چون کمدی‌ها را به یک چوب رانده و در زیرمجموعه کمدی‌های سخیف و مبتذل و... قرار می‌دهند، انگیزه‌ای هم برای دفاع از شما ندارند.

بله، واقعیت این است که خیلی‌ها این کمدی‌ها را از هم تفکیک نمی‌کنند و همه را به یک چوب می‌رانند، اما مردم این‌گونه نیستند. مردم معمولا نشان داده‌اند که کمدی خوب را انتخاب می‌کنند.

واقعا؟

ببینید ما در‌ سال کلی کمدی داریم که با امید موفقیت روی پرده می‌آیند، اما شکست می‌خورند. می‌بینیم که بعضی از کمدی‌ها بیشتر به ‌خاطر ضعف‌هایشان انتخاب مردم نیستند. این نشان می‌دهد یک فیلم باید استانداردهایی داشته باشد تا مردم مجاب شوند دست در جیب کرده و بلیت آن فیلم را خریداری کنند.

یعنی عقیده دارید فیلمی که پرفروش می‌شود، قطعا بهتر یا باارزش‌تر از دیگر فیلم‌هاست؟

نه، الزاما این‌گونه نیست. اما به ‌هرحال فیلم پرفروش ارزش‌هایی هم دارد. مهمترین ارزشش هم این است که می‌تواند توانایی جذب مخاطب را داشته باشد.

این‌که می‌شود یک ویژگی...

فیلم‌های پرفروش لزوما فیلم‌های خوب یا بدی نیستند. می‌توانند فیلم‌های خوب یا بدی باشند، اما در این موقعیت زمانی فیلمی اگر نفروشد، قطعا فیلم بدی است. در واقع در بدبودن فیلم‌های نفروش نباید و نمی‌توان شک کرد، اما تازه وقتی فیلمی پرفروش می‌شود، آن‌وقت است که اولین ویژگی یک فیلم سینمایی را پیدا می‌کند. بله؛ این‌گونه فیلم‌ها می‌توانند بد هم باشند، ولی در قیاس با نفروش‌ها چون توانایی جذب مخاطب را دارند، یک گام پیش هستند و فیلم‌های بهتری محسوب می‌شوند.

اما شما هم فیلم نفروش زیاد داشته‌اید...

بله؛ من هم از آن فیلم‌ها داشتم و حالا معتقدم که یک کمبودهایی داشته‌اند که موفق نشده‌اند دیگر.

شما تگزاس را جزو آنهایی می‌دانید که استانداردها را رعایت کرده‌اند؟

ما چه در تگزاس یک و چه این یکی فیلمی هستیم که هزینه زیادی کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم از نظر مفرح‌بودن و جذاب‌بودن و البته سلامت، یک سری معیارها را حفظ کنیم؛ و می‌بینید که مورد علاقه مردم هم واقع شده‌ایم، با این‌که در هر دو مورد هم، چه در تگزاس یک و چه در تگزاس ٢ مشکل اکران داشتیم.

توقع‌تان، یا چشم‌انداز کلی‌تان در مورد فروش این فیلم چقدر است؟ بیست؟ بیست‌وپنج‌میلیارد؟ چقدر؟

واقعا نمی‌‎دانم چه پاسخی بدهم، چون موفقیت فروش به خیلی چیزها بستگی دارد. اما به ‌صورت کلی می‌گویم که میزان رضایت مخاطب بعد از دیدن فیلم در ادامه فروش یک فیلم خیلی تاثیرگذار است.

از این نظر مردم تگزاس ٢ را پسندیده‌اند؟

قطعا. خوشبختانه بیش از ٩٠‌درصد کامنت‌هایی که گرفته‌ایم، حکایت از رضایت بینندگان از فیلم می‌کنند.

فیلم کمدی مسعود اطیابی رحمان 1400 تگزاس 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین