کد خبر: 34762 A

معماری خاص دانشگاه ماساچوست آمریکا/ عکس‌ها

معماری خاص دانشگاه ماساچوست آمریکا/ عکس‌ها

کانسپت طراحی ساختمان دانشکده آیزنبرگ به مانند تمام طرح‌های دراماتیک گروه معماری بیگ از یک الگوی جورچین و پازلی الهام گرفته شده است.

ایران آرت: طراحی دانشکده مدیریت و تجارت پنج سال قبل توسط بیارکه انگلس (گروه معماری بیگ) و شرکت معماری Goody Clancy انجام شد. ساختمان آموزشی آیزنبرگ با ملبس شدن به کنسول های سازه ای مسی و دیوارهای شیشه ای به کالبد برجسته دانشگاه ماساچوست امهرست بدل گشته است، و بیش از 70 هزار مبحث مربوط به حوزه تجارت در این ساختمان تدریس می شود. ساختمان دانشکده آیزنبرگ جزء یکی از 30مدرسه بیزینسی ایالات متحده به شمار می رود.

توسعه و طراحی مدرسه تجاری آیزنبرگ بخشی از بازسازی دانشکده های دانشگاه ماساچوست می باشد که دوبرابر فضای قبلی رشد کرده و در یک دهه گذشته افراد زیادی را پذیرفته است. با وجود طراحی و اجرای ساختمان دانشکده جدید، این مرکز توانایی پوشش 150 کارمند و 5 هزار دانشجو در دوره های کارشناسی، ارشد و PHD را دارد. 

2

به گزارش آرل، کانسپت طراحی ساختمان دانشکده آیزنبرگ به مانند تمام طرح های دراماتیک گروه معماری بیگ از یک الگوی جورچینی الهام گرفته شده است. فرمت دومینو وار دیوارهای مسی به یک ورودی مثلثی گرویده که به دانشجویان خوشامد می گوید. کالبد ساختمان در ستون ها عمودی و راست در هم تنیده اند که به تدریج به سمت پایین گرویده اند که با سقوط هر اسلاید، فرمی خمیده شکل به ساختمان داده است. مرکز نوآوری کسب و کار آیزنبرگ با توجه به محورهای موجود، مستقیما در جهت گسترش ساختمان اصلی مربوط به سال 1964 قرار گرفته که به صورت یک حلقه از طرف شما و جنوب بنا متصل گردیده است.

3

فرم حلقه ای ساختمان به حدی بهینه شده که فضا برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده آیزنبرگ را فراهم کرده است و به مجموعه هویتی بصری قدرتمندی بخشیده است. نمای ساختمان ترکیب انقلابی از متریال مس و شیشه می باشد که به واسطه ارتفاع بلند ساختمان، اجرای آن را با چالش مواجه کرد. با بررسی طول عمر و پایداری، این مجموعه گواهینامه LEED Silver را کسب نمود. 

4

با توجه به چنیش آکاردئونی شیشه و مس در دیوارها، نور روز از طریق سطوح شیشه ای به فضای آتریومی ساختمان نفوذ می کند. در واقع وقتی به مرکز سالن مراجعه می کنیم، به فضایی از شبکه های متعدد گردهمایی و گروه های دانشجویی بر میخوریم که در حال صحبت یا صرف ناهار هستند. طراحی نمای ساختمان نور طبیعی را به تمام فضاهای عمومی و خصوصی هدایت می کند که برای برگزاری بسیاری از برنامه های عمومی و اختصاصی یک امتیاز محسوب می شود. در سراسر مرکز نوآوری و کسب و کار، طراحی پلان با توجه به تعاملات دانشجویان، کار تیمی و فرصت شغلی طراحی شده تا سیرکولاسیون ساختمان با اهداف و کاربری های ساختمان در یک راستا باشد.

5

6

معماری طراحی معماری مدرن دانشگاه ماساچوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین