کد خبر: 34565 A

اعتراض نویسندگان مشهور جواب داد/ تصویب قانون جدید کپی‌رایت

اعتراض نویسندگان مشهور جواب داد/ تصویب قانون جدید کپی‌رایت

پس از اعتراض تعدادی از نویسندگان به سرقت ادبی در بریتانیا، طرح نهایی کپی رایت به تصویب رسید، طرحی که به منزله پیروزی نویسندگان و خلق‌کنندگان آثار نوشتاری است.

ایران آرت: شورای سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا طرح جدید این اتحادیه برای تشدید قانون کپی رایت را در کشورهای عضو را نهایی کرد. طبق این طرح کشورهای عضو باید قوانین حقوق نویسندگان و مولفان را با جدیت بیشتری اجرا کنند.

به گزارش ایبنا، طبق قانون جدید اتحادیه اروپا برای مخافظت از حقوق نویسندگان در فضای مجازی شرکت های گوگل و فیس بوک نیز باید بر محتواهای منتشر شده در شبکه‌های خود نظارت کامل داشته باشند. اتحادیه اروپا از مسئولان این سایت‌ها خواسته مسئولیت کامل محتواهای خود و موارد نقض قوانین مربوط به آن را بر عهده بگیرند.

قانون کپی رایت اتحادیه اروپا به قانون 26 ماه مارس معروف است. نمایندگان اروپایی طرح نهایی اصلاحیه این قانون را تصویب کردند و طبق آن سایت‌های آنلاین فروش کتاب و منتشر کننده محتواهای داستانی و غیرداستانی باید قبل از انتشار مطالب نویسندگان ساکن این قاره اجازه کتبی از آنها گرفته باشند.

اتحادیه اروپا فروشندگان آنلاین و شبکه‌های اجتماعی را ملزم کرده است که موافقت کتبی نویسندگان و ناشران را برای استفاده از آثار آنها کسب کنند.

ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اروپا گفت: با تصویب این قانون اتحادیه اروپا امیدوار است بتواند قوانین کپی رایت خود را در عصر دیجیتال به طور کامل اجرا کند. این اتحادیه در حال حاضر قوانین شفافی در حوزه نشر مطالب در فضای مجازی دارد و از این مسئله اطمینان دارد که دیگر حقوق نویسندگان پایمال نخواهد شد.

یانکر با اشاره به قانون جدید اتحادیه اروپا و ضرورت آن برای حفظ حقوق نویسندگان افزود: به نظر می‌رسد در دوره کنونی با تعدد ناشران دیجیتال قطعه گمشده پازل در این حوزه اصلاحیه قانون کپی رایت بود که ما آن را انجام دادیم. وی تصویب این قانون را پیروزی نویسندگان و خلق کنندگان آثار نوشتاری عنوان کرد.

طبق این قانون بریتانیا که در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، دو سال وقت دارد قوانین خودش را با اصلاحیه جدید اروپایی‌ها هماهنگ کند.

 

ادبیات کپی رایت نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین