کد خبر: 34563 A

تیتراژ "بازی تاج و تخت" داستان را لو داد؟

تیتراژ "بازی تاج و تخت" داستان را لو داد؟

مسیر تیتراژ قسمت اول فصل پایانی "بازی تاج و تخت" احتمالا مسیر اصلی شخصیت‌ها و داستان خواهد بود.

ایران آرت: در حالی که ارتش مردگان از دیوار گذشته‌اند و جدال بر سر فرمانروایی وستروس ادامه دارد، تیتراژ نخستین قسمت از فصل نهایی سریال "بازی تاج و تخت" یادآوری می‌کند که دنیای شخصیت‌های اصلی کوچک‌تر از همیشه شده است.

تیتراژ این پدیده شبکه اچ‌بی‌او با موسیقی رامین جوادی و حرکت دوربین روی لوکیشن‌های مهم داستان در نقشه سرزمین‌های وستروس و اسوس یکی از نمادهای مهم "بازی تاج و تخت" است. سفرهای مداوم شخصیت‌های اصلی در سرزمین‌ها باعث می‌شد که هربار تیتراژ شهرها و قلعه‌های پرشماری را در معرض دید بگذارد، اما حالا همه چیز تغییر کرده است.

آنطور که آی سینما نوشت، در تیتراژ قسمت اول فصل هشتم ابتدا دیوار فرو ریخته را می‌بینیم و بعد به لست هرث می‌رسیم؛ جایگاه خاندان امبر در سرزمین‌های شمال وستروس. داستان طوری در اپیزود اول پیش رفت که بعید است دیگر این شهر را ببینیم. بریک دنداریون و تورموند وارد این شهر متروک می‌شوند و با دو شخصیت دیگر مواجه می‌شوند و البته ارباب جوان خاندان که به دست پادشاه شب و وایت واکرها به مرده متحرک تبدیل شده است.

تیتراژ در ادامه وینترفل را نشان می‌دهد که در یکی دو قسمت آینده قلب داستان است، اما برای اولین بار دوربین وارد قلعه و سرداب جایگاه خاندان استارک می‌شود. وینترفل وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانیم نبرد بزرگ بین انسان‌ها و ارتش مردگان در آنجا رخ می‌دهد و پیش نمایش قسمت دوم که بلافاصله بعد از پخش قسمت اول منتشر شد نشان می‌دهد که این نبرد به احتمال زیاد در قسمت سوم رخ می‌دهد و به احتمال زیادتر تعدادی از شخصیت‌های مهم قربانی خواهند شد.

تیتراژ در پایان به کینگز لندینگ پایتخت وستروس می‌رسد و اینجا هم وارد شهر و قلعه‌ها می‌شود و با تمرکز بر سریر آهنین به پایان می‌رسد.

نکته مهم آن است که مسیر تیتراژ قسمت اول احتمالا مسیر اصلی شخصیت‌ها و داستان خواهد بود. ارتش مردگان از دیوار و لست هرث گذشته و به زودی به وینترفل می‌رسد. بعد از نبرد چه وینترفل سقوط کند و چه پابرجا بماند، دنریس تارگرین همراه با جان اسنو و سایر بازماندگان و ارتش ائتلافی خود به سمت کینگز لندینگ حرکت خواهند کرد تا رویارویی آنها با سرسی لنیستر فرجام این داستان حماسی و فانتزی را رقم بزند.

 

بازی تاج و تخت رامین جوادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین