کد خبر: 34560 A

معروف‌ترین مانکن دنیا؛ دختر فلسطینی/عکسها

معروف‌ترین مانکن دنیا؛ دختر فلسطینی/عکسها

ایران آرت: مجله ووگ عربی برای شماره ماه مارس مهمانان ویژه‌ای داشت: جیجی حدید و عکاس مطرح دنیای مد، پیتر لیندبرگ. جیجی حدید برای اولین بار سوژه عکاسی پیتر شد. جیجی برای این فتوشوت و مصاحبه، بعد از انجام رانوی مارک جیکابز در هفته مد نیویورک به فرودگاه رفت و خودش را از نیویورک به پاریس رساند زیرا که پیتر هم برای انجام این فتوشات فقط یک روز خالی داشت. 

در این مصاحبه جیجی از دوران کودکی و نوجوانی‌اش می‌گوید: دوران کودکی ما اصلاً هالیوودی نبود. زمانی که سن کمی داشتم در چند پروژه مدلینگ شرکت کردم ولی مادرم اجازه ادامه کار به من نداد و بیشتر زمانم را با اسب سواری، نگهداری از آنها و هر کاری که میشد در مزرعه انجام داد، می‌گذراندم. کمی بزرگتر که شدم به ورزش والیبال علاقه نشان دادن و برای تیم مدرسه بازی می‌کردم. 

حدید در ادامه عنوان می‌کند: می‌دانستم که بعد از دبیرستان باید کار کنم تا بتوانم از خودم حمایت کنم. به همین خاطر به غیر از مدلینگ، به انجام کارهای دیگر نیز فکر می‌کردم و قصد داشتم در دانشگاه جرم‌شناسی بخوانم ولی در فوریه 2014 زمانی که برای اولین بار در فشن شوی برند Desigual  شرکت کردم، مسیر زندگی‌ام تغییر کرد و وارد این عرصه شدم. 

جی جی حدید

به گزارش مدوپیا، جیجی کم کم تبدیل به یکی از مهمترین چهره‌های کمپین‌های تبلیغاتی شد و حتی توانست کلکسیون لباسی با همکاری تامی هیلفیگر در هفته مد سال گذشته برگزار کند. 

از او در مورد شغل و شهرتش پرسیدند و گفت: "حسی که الان دارم سورئال و باورنکردنی است. هنوز هم رویاهایی تحقق پیدا میکنند که هیچ زمانی حتی تصورشان نمیکردم. کمپین تبلیغاتی پرادا و شرکت در فشن شوی این برند، یکی از همین رویاها بود. اما بالاتر از هر شغل و فشن شویی، بزرگترین افتخارم این است که می‌توانم با هنرمندان و طراحان مطرح دنیا کار کنم و آنها را از نزدیک ببینم و بشناسم."

جی جی حدید

یکی از اهداف فتوشوت این بود که اصالت عرب بودن جیجی حدید را نشان بدهند و تلفیقی از برندهای بین‌المللی و خاورمیانه‌ای مانند الی صعب را برای استایل‌های او انتخاب کرده بودند. جیجی و خواهرش همواره به اصالت عربشان افتخار می‌کنند و حتی در سال 2017 در تظاهراتی علیه دستور ترامپ مبنی بر لغو سفر مسلمانان، شرکت کرده بودند.

جیجی حدید در مورد اصالتش این‌گونه می‌گوید: "فلسطینی بودن زندگی من را پرمایه‌تر کرده است. من همیشه معتقدم که کودکان دورگه، تجربه دوگانه‌ای دارند که بسیار منحصر به فرد است. به غیر از بزرگ شدن در میان فرهنگ و غذاهای عربی، عرب بودن هم مرا تحت تأثیر زیادی قرار داده و یاد گرفته‌ام که هر انسانی از هر پیشینه‌ای و نژادی را دوست داشته باشم و از یک نژاد خاص بودن دلیلی بر کم ارزش و کم اهمیت بودن نیست."

photo_2019-04-16_16-06-01

جی‌جی در کنار خواهرش بلا و مادرش

دو سال پیش زمانی که جیجی برای فتوشوت ووگ عربی از پوشش سر استفاده کرد، طوفانی در رسانه‌ها به پا شد. خیلی از منتقدین معتقد بودند که این کار بسیار ریسک بزرگی بوده زیرا که جیجی در حالت عادی حجاب ندارد و موهای طلایی رنگس هیچگاه از دید عموم مخفی نبوده. اما جیجی نظر دیگری دارد: "خواستم که پوششی به نشانه احترام داشته باشم و این تابو را در دنیای مد بشکنم. زنانی که پوشش و حجاب دارند، این حق را دارند که در دنیای مد نقش پررنگ‌تری داشته باشند."

 

Gigi-Hadid-Vogue-Arabia-2017-Cover

تصویر باحجاب جی‌جی روی ووگ عربی

 

جی جی حدید مانکن های زیبا
نظرات خوانندگان
  • مهسا
    پاسخ

    این و خواهرش تا حالا چند بار از فلسطینی و عرب بودنشون ابراز خوشحالی کردن ولی اگر واقعا راست میگن برن به مردم مظلوم فلسطین کمک کنن. همش شعاره

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین