کد خبر: 34552 A

یک مهمان ویژه در جشنواره جهانی فیلم فجر/ پل شریدر به ایران می‌آید

یک مهمان ویژه در جشنواره جهانی فیلم فجر/ پل شریدر به ایران می‌آید

کارگردان و فیلمنامه‌نویس مشهور هالیوود مهمان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود.

ایران آرت: پل شریدر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس مشهور آمریکایی که فیلمنامه آثار ماندگاری همچون "راننده تاکسی" و "گاو خشمگین" را نوشته و فیلم‌هایی همچون "مرگ روشنایی" و "قانون جنگل" را ساخته است، مهمان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

به گزارش ایران‌آرت، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در نشست جشنواره با اعلام این خبر گفت: "پل شریدر فیلمنامه نویس آثار بزرگی از سینمای جهان از جمله "گاو خشمگین" و "راننده تاکسی" ساخته مارتین اسکورسیزی است و با سیدنی پولاک نیز همکاری داشته است. دیدگاه ها و نظریات او بارها به کتاب های معتبر سینمایی تبدیل شده و آثاری مربوط به وی به زبان فارسی ترجمه شده است."

رضا میر کریمی در ادامه صحبت هایش به برخی از موانع برای دعوت از مهمانان خارجی اشاره و عنوان کرد: باید از اتفاقی که طی آن تلاش شد تا مهمانان ما که یکسال با آن ها مکاتبه شده بود به جشنواره نیایند، یاد کنم و بگویم خوشبختانه این تلاش ها بی نتیجه ماند.

وی با اشاره به اینکه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین اعتبارات مشکل داشت، بیان کرد: بخش عمده ای از بودجه جشنواره توسط مجموعه ای از حامیان تامین شد البته خوشبختانه رئیس سازمان سینمایی اعتقاد جدی به تاثیر جشنواره جهانی فجر بر سینما و سایر حوزه ها دارند و پیش از مسئولیت شان در سازمان سینمایی نیز بر این اعتقاد بودند..

وی با تاکید بر اینکه رونق جشنواره در سال  گذشته مسئولیت این دوره را افزایش داد، بیان کرد: با تلاشی یک ساله و دبیرخانه ای ثابت فیلم ها رصد شدند، البته سال سختی داشتیم و بخشی از مشکلات خارج از حوزه تصمیم گیری ما بود مثل مشکل تحریم که بسیاری از مناسبات مالی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. ما امسال برای حق نمایش فیلم ها، مرسولات پستی و خرید بلیت برای مهمانان با مشکلاتی مواجه شدیم که نظیرش را تجربه نکرده بودیم.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: امسال با جشنواره پر باری رو به رو هستیم و بیش از ۲۵۰ مهمان از ۵۸ کشور که همگی افراد کارشناس و نه توریست هستند به ایران می آیند که این نوعی قدرت نمایی در برابر آن هایی است که سعی دارند کشور ما را ناامن جلوه دهند. ۲۸ مهمان از ۲۱ کشور در بخش دارالفنون شرکت دارند، البته این تعداد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است، ۳۲ نفر هم در این بخش از استان ها در جشنواره حضور خواهند داشت.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

رضا میرکریمی جشنواره جهانی فیلم فجر راننده تاکسی پل شریدر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین