کد خبر: 34346 A

یک نظرسنجی جالب: 63 درصد مردم سریال ایرانی می‌بینند/ موسیقی سنتی محبوب‌تر از پاپ

یک نظرسنجی جالب: 63 درصد مردم سریال ایرانی می‌بینند/ موسیقی سنتی محبوب‌تر از پاپ

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اعلام شد که نه تنها جالب است بلکه عجیب هم به نظر می رسد؛ خودتان بخوانید:

ایران آرت: بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 63.8 درصد پاسخ‌گویان بیشتر سریال‌های ایرانی و 25.2 درصد غالباً سریال‌های خارجی تماشا می‌کنند.

به گزارش ایران‌آرت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی پژوهشگاه که در بهمن ۱۳۹۷ با موضوع "سنجش ذائقه رسانه‌ای مردم ایران" به صورت تلفنی انجام شده، همچنین حدود ۶۸ درصد پاسخ گویان سریال مورد علاقه خود را از طریق تلویزیون ایران، ۲۰ درصد از طریق دانلود از اینترنت و 17.3 درصد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تماشا می‌کنند. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده ژانر درام (68.1 درصد) محبوب‌ترین ژانر در سریال‌های تلویزیونی نزد پاسخ گویان این نظرسنجی بوده است. بعد از آن به ترتیب ژانرهای اجتماعی (30.9 درصد)، کمدی (22.2 درصد)، تاریخی و حماسی (18.9 درصد) و پلیسی و جنایی (16.8 درصد) بیشترین طرفدار را در بین پاسخ گویان دارد.

در حوزه تولیدات فیلم‌های سینمایی نیز 62.4 درصد پاسخ گویان گفته‌اند بیشتر مخاطب فیلم‌های سینمایی ایرانی هستند. در طرف مقابل 24.7 افراد پاسخ گو اظهار کردند که فیلم‌های خارجی را به فیلم‌های ایرانی ترجیح می‌دهند. بر اساس یافته‌های این نظرسنجی 56 درصد از پاسخ گویان، فیلم‌های سینمایی مدنظر خود را از طریق تلویزیون ایران می‌بینند. 26.3 درصد افراد نیز اعلام کردند برای تماشای فیلم‌های سینمایی اقدام به دانلود از اینترنت می‌کنند. از دیگر روش‌هایی که پاسخ گویان برای تماشای فیلم‌های سینمایی انتخاب کرده‌اند، به ترتیب خرید سی‌دی یا دی‌وی‌دی (20 درصد)، مراجعه به سالن‌های سینما (15.3 درصد) و فیلم‌های پخش‌شده از شبکه‌های ماهواره‌ای (14.2 درصد) است. همچنین همانند تولیدات سریالی، محبوب‌ترین ژانر فیلم سینمایی بین شهروندان ایرانی، ژانر درام با فراوانی 64.9 درصد است. بعد از این ژانر پاسخ گویان به ترتیب ژانرهای اجتماعی، کمدی، پلیسی و جنایی، تاریخی و حماسی را انتخاب کردند.

از دیگر موارد سنجیده‌شده در این تحقیق، ذائقه موسیقایی مردم ایران است که نتایج نشان می‌دهد اکثریت پاسخ گویان (82.9 درصد) اعلام کردند موسیقی داخلی گوش می‌دهند و تنها 6 درصد افراد اظهار کردند که مخاطب موسیقی خارجی هستند. 51.3 درصد شهروندان ایرانی اعلام کردند برای تهیه موسیقی مدنظر خود اقدام به دانلود آن از اینترنت می‌کنند. سبک موسیقی سنتی نیز محبوب‌ترین (57.9 درصد) سبک موسیقی بین شهروندان ایرانی است. بعد از آن سبک پاپ (55.8 درصد) و سبک محلی (18.6 درصد)، بیشترین میزان جذابیت را بین پاسخ گویان داشته‌اند.

 

موسیقی پاپ موسیقی سنتی موسیقی ایرانی سریال خارجی سریال سریال ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین