کد خبر: 34323 A

بازیگر باسابقه سینما صاحب یوزپلنگ طلایی شد

بازیگر باسابقه سینما صاحب یوزپلنگ طلایی شد

جشنواره لوکارنو با اهدای جایزه یوزپلنگ طلایی افتخاری از یک عمر فعالیت پرثمر جان واترز در عرصه سینما تقدیر می‌کند.

ایران آرت: فیلمساز ۷۲ ساله زاده بالتیمور آمریکا روز ۱۶ اوت امسال به شهر آرام و زیبای لوکارنو در جنوب سوئیس می‌آید تا در پیاتزا گرانده، بزرگ‌ترین سالن روباز نمایش فیلم در اروپا جایزه افتخاری خود را دریافت کند. واترز با گرفتن یوزپلنگ طلایی به جمع چهره‌هایی چون ژان لوک گدار، مایکل چیمینو، کن لوچ و آنیس واردا می‌پیوندد که پیش‌تر در جشنواره لوکارنو تقدیر شده بودند.

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمساز، نویسنده، بازیگر و هنرمند آمریکایی یک روز پس از گرفتن جایزه افتخاری خود در نشستی با حاضران در لوکارنو درباره آثارش به گفتگو می‌نشیند و سپس در یک مسترکلاس ویژه با فیلمسازان حاضر در آکادمی لوکارنو شرکت می‌کند.

نمایش چند فیلم مهم از کارنامه واترز از جمله «پلی‌استر»، «سسیل ب. دیمنتد» و «مشکل زنانه» از دیگر بخش‌های برنامه بزرگداشت واترز در جشنواره لوکارنو ۲۰۱۹ است.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو هفت تا ۱۷ اوت در سوئیس برگزار می‌شود و قرار است بخش مرور آن به بلیک ادواردز، خالق «صبحانه در تیفانی» اختصاص داشته باشد.

این نخستین دوره‌ای است که لیلی هینستین مدیریت هنری لوکارنو را بر عهده دارد و انتخاب واترز برای دریافت جایزه یوزپلنگ طلایی افتخاری می‌تواند نشان‌دهنده مسیر این جشنواره در سال‌های آینده باشد.

جشنواره فیلم جشنواره فیلم لوکارنو [hk جان واترز یوزپلنگ طلایی یوز طلایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین