کد خبر: 34286 A

فیلم هنگ‌کنگی هالیوود را شکست داد

فیلم هنگ‌کنگی هالیوود را شکست داد

تریلر جنایی "توفان پی" که چهارمین فیلم از یک مجموعه سینمایی هنگ‌کنگی است، در نخستین هفته اکران در چین "شزم!" را شکست داد و صدرنشین جدول فروش شد.

ایران آرت: "توفان پی" به کارگردانی دیوید لام در حالی در سه روز اول اکران حدود ۴۰ میلیون دلار فروخت که نخستین روز نمایش آن یعنی جمعه با یک تعطیلی ملی در چین موسوم به غبارروبی مزار درگذشتگان همزمان شده بود؛ جشنی که خانواده‌ها آن را معمولا در خانه خود یا بزرگان خاندان می‌گذرانند و به پیشینیان ادای احترام می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، تفاوت ۱۰ میلیون دلاری "توفان پی" با "شزم!" در شرایطی رقم خورد که روزنامه مهم و معتبر ساوث‌چاینا مورنینگ پست در نقد خود داستان آن را "به شدت احمقانه" و "به شکلی خنده‌دار دور از واقعیت" توصیف کرده بود. فیلم ماجرای کارآگاهی فسادستیز به نام ویلیام لوک است که برای پی بردن به واقعیت در لباس یک مامور مخفی وارد زندان می‌شود. "توفان زد"، "توفان اس" و "توفان ال" سه قسمت قبلی این مجموعه از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ روی پرده رفتند.

"شزم!" که این هفته صدرنشین جدول آمریکا و جهان بود، در چین با کمی کمتر از ۳۱ میلیون دلار در سه روز به رتبه دوم رسید. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این فیلم ابرقهرمانانه پس از یک ماه به رقم ۵۰ میلیون دلار می‌رسد که در مقایسه با گیشه ۱۰۲ میلیون دلاری "توفان پی" یک شکست مطلق است. "آکوامن" با افتتاحیه ۹۴ میلیون دلاری و فروش ۲۹۸ میلیون دلاری، موفق‌ترین فیلم ابرقهرمانی در چین و پانزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای این کشور است.

از سوی دیگر، فروش ۱۱ میلیون دلاری کمدی سیاه "نوای کور" در هفته اول اکران نشان داد چینی‌ها همچنان به فیلم‌های هندی علاقه دارند. این تریلر جنایی به کارگردانی سریرام راغاوان و بازی تابو، آیوشمان کورانا و رادیکا آپته داستان یک نوازنده نابینای پیانو است که درگیر یک پرونده قتل می‌شود.

 

هالیوود سینمای چین شزم دیوید لام توفان پی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین