کد خبر: 34210 A

دل تورو به محبوب‌ترین اثرش بازگشت

دل تورو به محبوب‌ترین اثرش بازگشت

گیرمو دل تورو در حال نگارش کتاب جدیدی با عنوان "هزارتوی پن: هزارتوی فان" است.

ایران آرت: گیرمو دل تورو با این‌که جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را برای "شکل آب" به دست آورد، اما همچنان محبوب‌ترین فیلم کارنامه‌اش برای اغلب سینمادوستان "هزارتوی پن" است.

"هزارتوی پن" یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۶ بود و سه تندیس طلایی از شش نامزدی‌اش در جوایز اسکار را برنده شد. شاید برای همه این‌هاست که دل تورو دوباره مشغول جهان داستانی این فیلم شده و در حال نگارش کتاب جدیدی با عنوان "هزارتوی پن: هزارتوی فان" با مشارکت کورنِلیا فونکه (نویسنده آلمانی داستان‌های کودکان) شده است.

به گزارش هنروتجربه، این کتاب شامل داستان‌های کوتاهی است که فرهنگ عامه و داستان‌های قومی‌ای را بسط می‌دهند که "هزارتوی پن" بر اساس آن‌ها سروشکل گرفته است. در واقع دل تورو ایده‌های بیش‌تری برای جهان داستانی‌ای داشت که توانست با این فیلم بر پرده نقره‌ای به تصویر بکشد؛ از جمله این‌که شخصیت فان (با بازی داگ جونز) وارونه عمر می‌کند و سرنخ این ایده در شمایل فان در طول فیلم دیده می‌شود.

اما همکار دل تورو در این اثر، فونکه است که بیش از بیست میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته و آثاری مانند "ارباب دزد"، "اژدهاسوار" و "وقتی سانتا به زمین سقوط کرد" را خلق کرده است. "هزارتوی پن: هزارتوی فان" از دوم ژوییه (یازده تیر) عرضه خواهد شد.

 

هالیوود دل تورو گیرمو دل تورو هزار توی پن: هزارتوی فان هزار توی پن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین