کد خبر: 34193 A

نمایش آثار آدولف گوتلیب در نیویورک+ گزارش تصویری

نمایش آثار آدولف گوتلیب در نیویورک+ گزارش تصویری

آثار آدولف گوتلیب در گالری پِیس به نمایش درآمده است.

ایران آرت: گالری پِیس آثاری از آدولف گوتلیب را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا سیزدهم ماه آوریل برپا خواهد بود.

آدولف گوتلیب متولد ۱۴ مارس ۱۹۰۳، یک نقاش آمریکایی در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی و تندیس‌گر بود. در اوایل دهه ۱۹۴۰، او سبک پویایی بنام پیکتوگراف را از آن خود کرد. او زمانی که خیلی جوان بود علاقه‌مند بود که هنرمند شود به همین منظور در اوایل دهه ۱۹۲۰ در کلاس‌های هنر در پارسونز، گروه دانش آموزان هنر و انجمن کوپر در نیویورک شرکت کرد. او تکنیک نقاشی رنگ روغن و دیگر مقاله‌های سال ۱۹۱۳ را مطالعه کرد که وی مواد اولیه نقاشی رنگ روغن و یک جعبه رنگ نقاشی به او داد و او با پیشکسوتان قدیمی متحد شد. همچنین او کتاب ماکس دونر که در مورد تکنیک‌ها و مواد نقاشی بود را مطالعه کرد و در طول زندگی اش به آن مراجعه می‌کرد. زمانی که در گروه دانش آموزان هنر بود سخنرانی‌هایی از رابرت هنری نقاشی که نقاشی بر بوم را بدون طراحی‌های اولیه توصیه کرده بود، شنید. گوتلیب از این توصیه پیروی کرده و بعدها آن را با مفهوم اتوماتیسم مرتبط کرد. در سالهای ۱۹۲۱–۱۹۲۰ او از یک هنرمند دیگر بنام جان اسلوان، که در علاقه‌مندی به مدرنیسم، گوتلیب را تحت تأثیر قرار داد، مطالعاتی داشت.

سال بعد او به اروپا مسافرت کرد که برای اکسپرسیونیست انتزاعی متولد آمریکا غیرمعمول بود. در مدرسه گرند چاومیر در پاریس تحصیل کرد و به برلین و مونیخ هم سفر کرد. در طول دهه ۱۹۲۰ و بیشتر در دهه ۱۹۳۰ گوتلیب به کشیدن زندگی سنتی، بدن‌های عریان و پرتره پرداخت و بعضی از آن‌ها را در اولین نمایشگاهش در گالری دودنسینگ در سال ۱۹۳۰ به معرض نمایش گذاشت. این کارها بیانگر ناآگاهی و بی‌علاقگی او به پیشرفت‌های هنر مدرن و به ویژه سورئالیسم بود.

گوتلیب در سال ۱۹۷۰ به علت سکته مغزی دچار معلولیت و فلج بخشی از بدن به غیر از دست راست شد. در سال ۱۹۷۲ به عضویت فرهنگستان ادب و هنر آمریکا درآمد و در نهایت در سال ۱۹۷۴ در نیویورک درگذشت.  

1

2

3

4

5

6

گالری پیس آدولف گوتلیب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین