کد خبر: 34110 A

اثر موزیسین‌های ایرانی در صدر بهترین آلبوم‌های آلمان

اثر موزیسین‌های ایرانی در صدر بهترین آلبوم‌های آلمان

کریستوفر فون دایلن سرپرست گروه آلمانی "شیلر" با آهنگسازی آلبومی که در ایران آن را ضبط کرده بود یکی از جوایز موسیقایی کشور آلمان را دریافت کرد.

ایران آرت: آیدین الفت مدیر مؤسسه "شهر صدای پارسیان" درباره فرآیند تولید آلبوم "صبح دم" گفت: کریستوفر فون دایلن سرپرست گروه آلمانی "شیلر" سال ۹۶ بود که به دعوت مصطفی کبیری در تهران برای اولین روی صحنه رفت و مجموعه کنسرت‌هایی را نیز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار کرد. پس از برگزاری این مجموعه کنسرت‌ها بود که این گروه با توجه به استقبال خوب مخاطبان ایرانی تصمیم به تولید آلبومی با حضور هنرمندان ایرانی گرفت که خوشبختانه این اتفاق افتاد و آلبوم "صبح دم" با هنرنمایی تعدادی از آهنگسازان و هنرمندان فعال موسیقی کشورمان در استودیو شهر صدای پارسیان، ضبط و تولید شد.

وی در گفتگو با مهر ادامه داد: خوشبختانه طبق آخرین اخباری که به دست آوردیم این آلبوم در یکی از جدول‌های آماری موسیقی کشور آلمان با عنوان German Album Charts توانسته عنوان بهترین آلبوم موسیقی را نیز کسب کند که این خبر برای جامعه هنری کشورمان می‌تواند دارای اهمیت ویژه‌ای باشد. به هر حال همین که یک اثر موسیقایی ضبط شده در ایران توانستهموردتوجه یک مجموعه موسیقایی در کشور آلمان قرار بگیرد برای ما اتفاق خوشایندی است که امیدوارم مقدمه خوبی برای سایر فعالیت‌های هنرمندان موسیقی کشورمان در عرصه‌های بین المللی باشد.

الفت درباره برخی جزئیات همکاری مشترک فون دایلن با هنرمندان ایرانی در پروژه "صبح دم" گفت: فون دایلن پس از اتمام تور کنسرت‌هایش در اروپا، مجدداً به ایران سفر کرد تا همکاری‌اش با هنرمندان ایرانی را برای ضبط جدیدترین آلبومشیلر باعنوان "صبح دم" آغاز کند. در این آلبوم هنرمندانی همچون پیروز ارجمند، پویا سرایی، یلدا عباسی و نیلوفر پارساحضور داشته و مهندسی ضبط آن در ایران بر عهده امید نیک بین بوده است. ضبط این قطعات هم به مدیریت بنده و در استودیو شهر صدا صورت گرفته است. این آلبوم تنها چند روز پس از پخش جهانی آن با استقبال هنردوستان مواجه شد و فون دایلن توانست در کمتر از یک هفته جایزه بهترین آلبوم موسیقی در آلمان را به خاطر آهنگسازی و تولید آن دریافت کند.

در این آلبوم علاوه بر حضور پیروز ارجمند، پویا سرایی، یلدا عباسی به عنوان نوازنده سازهای دف، نی، سنتور و دوتار خراسان، نیلوفر پارسا هنرپیشه سینما و تلویزیون نیز با دکلمه غزلی از حافظ با گروه آلمانی شیلر همکاری کرده است. این در حالی است که حجت اشرف زاده نیز در برخی آثار آلبوم به عنوان خواننده حضور داشته است.

 

شیلر یلدا عباسی پویا سرایی کریستوفر فون دایلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین